Hofmeier is al 20 jaar de betrouwbare dienstverlener voor Woningcorporaties. Bedrijfsvoering, Finance en Control - op alle functieniveaus - is ons vertrouwde domein. Of het nu gaat om periodieke rapportages als begroting, jaarrekening, dVi/dPi, projectcontrol, invulling van de onafhankelijke controlfunctie, aansturing van een hele afdeling, een afrekening stook- en servicekosten, of om huurincasso’s, de interim professionals van Hofmeier staan voor u klaar! Bovendien is Hofmeier al jaren uw business partner om te sparren over organisatievraagstukken, strategische scenario's, risicomanagement en Governance. Heeft u uitdagingen in de boardroom, is het tijd voor de zelfevaluatie van uw RvC of RvT? Wij hebben de juiste consultants met relevante referenties die vertrouwelijk en ter zake kundig de begeleiding en advisering voor hun rekening nemen. Ook voor vastgoed- en assetmanagement advies en interim vraagstukken komen wij beslagen ten ijs. Ons portfolio is compleet met duurzaamheidsadvies, procesoptimalisatie en woondiensten- en management. Met ingang van 2019 heeft Hofmeier ook een eigen vaktechnisch opleidingsinstituut, De Hofmeier Academy, waar trainingen op het gebied van bedrijfsvoering, finance&control en governance gevolgd kunnen worden.
De sector Woningcorporaties heeft zich enkele jaren door de implementatie van de Woningwet 2015 laten leven. Compliance, in- en extern toezicht, statuten, reglementen, rapportageverplichtingen, belastingdruk, beschikbaarheid en betaalbaarheid zijn enkele actuele thema's geweest. Het is tijd om vooruit te kijken met een frisse blik, vanuit de oorspronkelijke maatschappelijke doelstellingen. Out of the box denkend, in nieuwe samenwerkingsvormen en op andere exploitatiegrondslagen. Hofmeier werkt aan nieuwe inzichten waaraan corporaties zich kunnen spiegelen, zich door laten inspireren en lering trekken uit andere omgevingen. Een nieuw duurzaam businessmodel, waarmee de sector op lange termijn aan haar opgave kan blijven voldoen: voldoende passende betaalbare woningen aanbieden voor diegenen die daar zelf niet of moeilijk in kunnen voorzien.
Lees meer over onze referenties
Hofmeier Interim & Consulting werkt binnen de sector Woningcorporaties, met een grote groep professionals in dienst en een vaste schil van ZZP’ers. Van operationele administratie tot procesoptimalisatie (o.a. LEAN), van projectadministratie tot interim CFO, van het begeleiden van zelfevaluaties tot interim manager strategie en beleid en van pré-visitatie tot invulling van de onafhankelijke control functie.
Aantal medewerkers: 80
Aantal klanten in corporatiemarkt: 88
Actief in corporatiemarkt sinds: 2001
Begin 2022 kenmerkt zich door grote onzekerheden over de verwachte ontwikkelingen voor de komende jaren. Dit heeft verschillende oorzaken. Ten eerste ontstond door het einde van de…
Lees verderHet WSW/Aw hanteren diverse kengetallen waar corporaties aan moeten blijven voldoen. Vooral bij het maken van de nieuwe (meer)jarenbegroting wordt er door corporaties serieus gekeken…
Lees verderIedere woningcorporatie moet aangifte vennootschapsbelasting doen. De kennis die daarvoor nodig is, is enorm specifiek. Hoe krijg je als organisatie de juiste kennis in huis zodat…
Lees verderAan alles voel je het nu. Dit is het uitgelezen moment om de Soft Controls (zachte beheersmaatregelen) een plaats te geven binnen het stelsel van Interne Beheersing van jouw woningcorporatie.…
Lees verderEr werd gebokst, ge-elleboogd en toch ook alweer de eerste handen geschud. Na maandenlang afstand houden en schermen turen…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine Maart 2022 - De allerbeste Inhoud Joost Lobée (Compaen): De allerbeste huurwoning is goed voor mens en milieu Tot…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.