10FORIT: AI voor huurdertevredenheid: aandacht voor persoonlijke en sociale factoren

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

De opkomst van kunstmatige intelligentie in corporatieprocessen is een waar corporaties niet langer omheen kunnen. Maar waar voor veel corporaties de techniek nieuw is, maakt 10FORIT hier al jaren gebruik van in haar diensten. Op CorporatiePlein 2024 vertelt het bedrijf hoe corporaties AI gebruiken om de relatie met huurders te verbeteren. Wij spraken daar alvast kort over met Manager Marketing en Sales, Michelle Filbri.

Wat staat centraal op jullie stand tijdens CorporatiePlein 2024?
Waarschijnlijk weet iedereen wel dat wij, al ver voordat AI doorbrak, dit al in ons geautomatiseerd communicatieplatform EEZYCOM toepasten. Dit leverde ons in 2020 nog een nominatie op bij de Computable Awards.

Ondertussen heeft deze technologie zich razendsnel ontwikkeld, en gezien de toenemende acceptatie van de mogelijkheden die artificial intelligence biedt, leek het ons goed om de huidige stand van zaken toe te lichten.

Woningcorporaties zijn, terecht, zeer zuinig op hun relatie met huurders. Hierbij speelt de maatschappelijke en sociale rol die de corporaties vervullen een belangrijke rol.

Wij merken dat er nog steeds organisaties zijn die huiverig staan tegenover dit soort technologie. Aan de andere kant zien we ook dat degenen die er gebruik van maken, er zeer positief over zijn. Sterker nog, de tevredenheid van de huurders over de communicatie van deze woningcorporaties neemt toe, zonder dat het afbreuk doet aan het persoonlijke en sociale aspect van de interactie. Hoe? Dat vertellen wij onder andere in onze presentatie op de stand.

Voor welke informatie kunnen bezoekers bij jullie terecht?
De belangrijkste vraag daarbij is volgens mij: hoe kunnen wij onze communicatie efficiënter maken en de klanttevredenheid, of in dit geval huurderstevredenheid, vergroten zonder dat dit ten koste gaat van het sociale aspect waar woningcorporaties mee te maken hebben? Voor woningcorporaties die de vraag hebben: ‘ik zoek een strategische en uitvoerende partner op het gebied van geautomatiseerde communicatie’, zijn wij het antwoord.

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
Geautomatiseerde communicatie is niet simpelweg een vraag-en-antwoordspel. Het is op maat gemaakte communicatie met vervolgacties. Vandaar dat relaties ons steeds meer vragen om strategische ondersteuning. Wat wil een woningcorporatie bereiken voor hun eigen organisatie? Bijvoorbeeld: personeel ontlasten, klanttevredenheid naar een hoger niveau brengen of minder achterstallige huur. Maar ook, wat wil je bereiken voor je huurders? Minder lange wachttijden, 24/7 bereikbaarheid, zelfredzaam zijn als huurder, bijvoorbeeld door zelf een onderhoudsafspraak in te plannen via EEZYCOM of een betalingsregeling treffen.

Voor woningcorporaties die wel iets willen met geautomatiseerde communicatie, maar er nog niet veel vanaf weten, kunnen wij helpen met degelijk advies. We kijken samen naar wat ze willen bereiken en welke onderdelen van EEZYCOM hierbij passen. Voor woningcorporaties die al met ons of soortgelijke communicatiemiddelen werken, kunnen wij helpen met het optimaliseren van de processen, bijvoorbeeld door onze nieuwe ‘speech to text’ oplossingen. Vergeet niet dat wij jaarlijks ruim acht miljoen geautomatiseerde communicatiehandelingen verwerken via telefoon, WhatsApp, SMS, post, e-mail of andere kanalen. En dat doen wij al sinds 2007. Met de kennis die wij in de loop der jaren hebben opgebouwd, kunnen wij op elk niveau meedenken en adviseren.

10FORIT is op CorporatiePlein te vinden op stand 24.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: 10FORIT