10ForIT: "Corporaties helpen uit spagaat tussen efficiency en intensief klantcontact"

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Woningcorporaties komen steeds meer in een spagaat tussen meer efficiency en intensiever klantcontact. Dat zegt Michelle Filbri, communicatiespecialist bij 10ForIT. Het verenigen van de twee is voor corporaties steeds lastiger te combineren, en daarom wil het bedrijf op 22 september tijdens CorporatiePlein hun oplossing voor dit probleem laten zien. "Daarin komen traditionele, digitale en sociale communicatiemiddelen samen."

De digitalisering van klantcontact zal volgens 10ForIT de komende jaren alleen maar toenemen. "Woningcorporaties automatiseren de processen die door middel van automatisering en selfservice worden uitgevoerd, zodat er meer tijd en aandacht is voor de sociale doelen van woningcorporaties. Het klantcontact zal door de toenemende digitalisering ook meer veranderen. Klanten zullen via verschillende kanalen met de corporatie willen communiceren. Corporaties zullen door middel van bijvoorbeeld social media meer de sociale rol invullen."

Gesegmenteerde aanpak
Toch is het belangrijk dat corporaties niet alle huurders hetzelfde behandelen. "De groeiende wens van huurders vraagt om een gesegmenteerde aanpak. Zo wil Gerda van 65 het liefst telefonisch contact, terwijl Timo van 25 liever informatie direct op zijn smartphone ontvangt."

Bezoekers van CorporatiePlein kunnen volgens Michelle een toekomstbestendige oplossing voor dit probleem zien op de stand van 10ForIT. "Hierin komen traditionele, digitale en sociale communicatiemiddelen samen. Corporaties kunnen hiermee op een vriendelijke, servicegerichte en effectieve manier contact leggen met haar klant en een goede band behouden. Daarnaast houden wij ieder uur tussen 11:00 en 15:00 een kennissessie over 'Succesvol digitaal communiceren met uw klant', waarin wij bezoekers vertellen bij welke digitale communicatiestappen wij hen kunnen helpen."

10ForIT is op CorporatiePlein te vinden op stand 10.