Blue-Mountain: Organisaties helpen beter te besturen door de inzet van data

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Dat data het nieuwe goud zijn voor woningcorporaties, is de laatste jaren een veelgehoorde kreet. Maar hoe maak je dat werkelijkheid en zorg je voor een betere resultaten met behulp van data? Blue-Mountain vertelt er op CorporatiePlein meer over op hun stand en voorafgaand aan de beurs spraken wij alvast met Manager Technology & Marketing Jasper Simmer.

Wat staat centraal op jullie stand op CorporatiePlein 2023?
Onze missie is ‘organisaties helpen beter te (be)sturen door de inzet van data’. Wij zien onszelf dan ook niet als een softwareleverancier, maar als een full-service BI-partner voor elke organisatie die (meer) waarde uit haar data wil halen. Vanuit onze missie zetten we dan ook niet alleen in op de implementatie van onze innovatieve, technische oplossingen. Maar ook juist op het ondersteunen van organisaties bij het datagedreven werken. Concreet: wij leveren niet alleen een BI-platform, maar leren de gebruikers de optimale waarde uit de oplossing te halen door de data gedrevenheid van de organisatie naar het benodigde niveau te brengen. 

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
Onze dienstverlening is onderverdeeld in drie pijlers: datavoorbereiding, dataconsumptie en als laatste werken met data. Als onderdeel van de eerste pijler (datavoorbereiding) ondersteunen we organisaties bij de inzet van een data warehouse, data lake, of lake house. Uiteraard kunnen we elk van deze oplossingen voor een klant realiseren, maar we denken ook graag mee over de doorontwikkeling of het beheer van een reeds bestaande oplossing op het gebied van data voorbereiding. 

De tweede pijler (consumptie van data) heeft betrekking op het werken met data als eindgebruiker. Hieronder vallen onder andere dashboards, rapportages, data chat, predictive analytics en verschillende vormen van active intelligence. Voor woningcorporaties bieden we op het gebied van data consumptie een breed scala aan standaardoplossingen zoals standaard dashboards of een tertiaal/kwartaal rapportage. Uiteraard gebaseerd op sectorstandaarden zoals CORA en VERA. 

De derde pijler, werken met data, gaat over het daadwerkelijk aan de praat krijgen van business intelligence binnen een organisatie. Met alleen de aanschaf van één van bovengenoemde oplossingen is een organisatie immers nog niet datagedreven. Door de inzet van ons BI-volwassenheidsmodel kunnen we voor elke organisatie niet alleen in kaart brengen waar zij staat, maar ook een concreet verbeterplan opstellen met praktische handvaten. Vervolgens beschikken wij over een breed pallet aan ‘zachte’ dienstverlening waarmee we de organisatie kunnen ondersteunen om daadwerkelijk invulling te geven aan dit verbeterplan. Hieronder valt bijvoorbeeld ook onze dienstverlening op het gebied van detachering. Zit een organisatie tijdelijk zonder een BI-coördinator, een BI-consultant, een projectleider of een data-analist en hindert dit de informatievoorziening? Dan springen wij, met onze ervaren mensen, graag in het gat.  

Blue-Mountain is op CorporatiePlein te vinden op stand 58.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: Blue-Mountain