Digitale transformatie vraagt niet alleen om technologie, maar vooral om visie, vertrouwen en vakmanschap. Op CorporatiePlein laat Blue-Mountain zien hoe woningcorporaties datagedreven werken in de praktijk kunnen brengen – met concrete stappen, duidelijke keuzes en oog voor de menselijke kant. CorporatieGids.nl sprak voorafgaand aan de vakbeurs alvast met Juliette Roest, Manager New Business, over de kracht van klein beginnen, het belang van betrouwbare data en hoe je AI echt waardevol maakt binnen een goed doordachte strategie.
Wat staat centraal op jullie stand tijdens CorporatiePlein?
We helpen corporaties bij het duurzaam neerzetten van digitalisering in hun organisatie. Dat begint met een stevig datafundament en een schaalbare infrastructuur. Blue-Mountain heeft geïnvesteerd in technieken om dit gemakkelijk en snel in te richten voor elke woningcorporatie. Hiermee kunnen de vragen van een woningcorporatie over AI, groot of klein, gerealiseerd worden. De digitaliseringsslag die men maakt met AI kan spannend zijn en daarom verliezen wij vooral de mens niet uit het oog. Wij adviseren om klein te beginnen en te investeren in begrip, vertrouwen en vaardigheden, zodat technologie ook écht gebruikt en gedragen wordt.
Voor welke informatie kunnen bezoekers bij jullie terecht?
Op de weg naar datagedreven werken helpen wij corporaties met het uitstippelen van een stappenplan. Wij gaan graag met de bezoekers in gesprek om te achterhalen waar zij als organisatie staan en om zo een juiste aanpak te formuleren.
Bijvoorbeeld door:
1. Start met een nulmeting (DGW-scan)
Breng in kaart op welk niveau van datagedrevenheid je organisatie zich bevindt (van onbewust tot volledig geïntegreerd).
2. Koppel data aan concrete organisatiedoelen
Kies voor kleine, praktijkgerichte vraagstukken waar data direct waarde kan opleveren. Betrek management en inhoudelijke stakeholders in het proces.
3. Bouw gefaseerd je datavaardigheid op
Werk stap voor stap: begin met een betrouwbaar dashboard of pilot, verbeter de datakwaliteit gefaseerd, en schaal op bij succes.
4. Omarm een integrale aanpak
Combineer techniek, organisatie-inrichting, datastrategie en gewilde dataresultaten.
5. Focus op adoptie en de menselijke kant
Zorg dat gebruikers de data begrijpt en vertrouwt. Investeer in trainingen, roldefinities en continue begeleiding: techniek alleen is geen garantie voor succes.
Blue-Mountain is op CorporatiePlein te vinden op stand 43.
Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.
Bron: CorporatieMedia, Foto: Blue-Mountain
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - Juni 2025 Inhoud Gerrolt Ooijman (Wonion): Duurzaamheid als fundament van de organisatie Camiel Schuurmans (NabijWonen): Ouderwets…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.