Blue-Mountain: Steeds beter presteren met data

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Steeds meer corporaties maken gebruik van business intelligence om betere beslissingen te kunnen nemen. Wat is echter de rol van BI in de bedrijfsvoering van de toekomst? Blue-Mountain vertelt hier op 27 september meer over tijdens CorporatiePlein, en wij lichtten alvast een tipje van de sluier op in gesprek met Koen van Toly, projectleider bij Blue-Mountain.

“We zien dat bedrijfsactiviteiten steeds meer steunen op individueel talent,” begint Koen het gesprek. “Mensen met de benodigde kennis en vaardigheden worden schaarser terwijl de omgeving meer vraagt. Het gevolg is dat er meer verantwoordelijkheid komt te liggen bij individuele medewerkers. Dit geldt voor veel branches, en is bij woningcorporaties niet anders. Sterker nog: deze branche heeft juist te maken met additionele uitdagingen vanuit wetgeving en regeldruk.”

Beter presteren met data
“Blue-Mountain ziet de uitdaging die hieruit voortvloeit voor individu en organisatie. Ook zien wij een groeiend palet aan technologische mogelijkheden die daar tegenover staan. Het is onze taak om de middelen en de praktijk aan elkaar te verbinden. Het doel is: steeds beter presteren met data.”

Dit doel kenmerkt volgens Koen de bedrijfsvoering van de toekomst. “De beslissingen van individuele medewerkers – op elk niveau van de organisatie – worden de voornaamste bron van aanpassingsvermogen op organisatieniveau. Met andere woorden, het succes van de organisatie wordt steeds meer bepaald door de mate waarin individuen in staat zijn om doelmatige keuzes te maken en adequaat te reageren op nieuwe ontwikkelingen. Accurate en actuele informatie zijn hiervoor een absolute must. Daarnaast gebruik wij techniek die al voorsorteert op relevante verbanden. Aan de horizon zien wij meer verbluffende technologie ontstaan die het onze klanten in de toekomst nog makkelijk maakt om de juiste beslissing op het juiste moment te nemen. Dit begint en eindigt bij de mens die de beslissing neemt. Daar kijken wij naar uit: samen met onze klanten het verschil maken met data.”

Mensgerichte business intelligence
Tijdens de beurs vertelt Blue-Mountain meer over mensgerichte business intelligence. Koen: “Feitelijk bestaat er geen andere manier die werkt. Ons werk begint en eindigt steevast bij mensen. Deze aanpak hebben wij de afgelopen jaren gesmeed tot een methode gericht op BI-volwassenheid. De techniek is er vanzelfsprekend ook. Bezoekers van CorporatiePlein kunnen ons BI-platform Katoomba ervaren, nog verder verfijnd, uitgebouwd en nog steeds veelvuldig beproefd in de praktijk.”

“Ook de toekomst krijgt een hands-on plaats dit jaar. Wij geven gestalte aan trends op het gebied van data-literacy en data-analyse. Daarbij zoomen wij in op ontwikkelingen zoals predictive analytics. Tenslotte bieden wij bezoekers een quickscan aan op het gebied van BI-volwassenheid. Waar staat de organisatie op het gebied van business intelligence? Wat is de ambitie, en waar kun je aan werken? Wij helpen bezoekers graag verder met het antwoord.”

Bron: CorporatieMedia | Foto: Blue-Mountain

Aanmelden voor CorporatiePlein 2018 kan hier. Een plattegrond met alle deelnemende exposanten vind je hier.

Blue-Mountain is op CorporatiePlein te vinden op stand 6