Centric: Huurder proactief steun bieden en persoonlijk advies geven

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Hoe digitaliseert de corporatie van morgen op zo’n manier dat aan de ene kant zelfservice geboden wordt aan huurders die dit willen, en aan de andere kant huurders die niet digitaal mee kunnen niet buiten de boot vallen? Volgens Wicher Meursing van Centric is het geheim van effectief digitaliseren meer dan alleen de transformatie van papier naar digitaal. Centric vertelt hier op 27 september meer over tijdens CorporatiePlein, en voorafgaand aan de beurs spraken wij daar alvast over met Wicher.

“Corporaties die gericht zijn op de toekomst richten zich vaak op het maximaal digitaliseren van de dienstverlening,” begint Wicher. “Huurders krijgen hierdoor de mogelijkheid om zelf via een website of app meldingen en verzoeken aan te maken, waardoor de backoffice ontlast wordt. En hoewel veel huurders deze zelfstandigheid en flexibiliteit op prijs stellen en de corporatie profiteert van de lagere overhead, kunnen lang niet alle huurders gebruikmaken van zelfservicemogelijkheden. Ook zijn deze mogelijkheden niet altijd toereikend voor de complexe sociale- en financiële problematiek waar sommige huurders mee te maken hebben.”

Nieuwe oplossing
“Centric heeft zich daarom de afgelopen jaren gefocust op het bouwen van een nieuwe mobiele frontoffice applicatie, waarmee de corporatiemedewerker direct bij de huurder op locatie zijn of haar situatie kan bespreken,” gaat Wicher verder. “De medewerkers – zoals verhuurmakelaars, wijkbeheerders en incassomedewerkers – hebben eenvoudig direct toegang tot alle kennis en informatie die zij nodig hebben om hun werk efficiënt te doen. Deze nieuwe oplossing biedt ook diverse slimme inrichtingsmogelijkheden zoals formulieren, persoonlijke dashboards, wizards, workflow en indicatoren. Hiermee kan de applicatie worden afgestemd op de behoeftes van de diverse rollen bij een corporatie. Op deze manier kan er voor de huurder een oplossing op maat geleverd worden, en laat de corporatie zien betrokken te zijn én dicht bij de huurder te staan.”

Effectief digitaliseren
Tijdens CorporatiePlein vertelt Centric meer over deze manier van ‘effectief digitaliseren’. “Wij zien effectief digitaliseren als meer dan alleen de transformatie van papier naar digitaal,” vertelt Wicher. “Het is ook een nieuwe manier van werken, waarbij er ondersteuning kan worden geboden waar dat nodig is. De corporatie van de toekomst zal – als het aan ons ligt – niet haar ‘menselijk gezicht’ verliezen en de huurder naar een website verwijzen wanneer hij diep in de problemen zit. De corporatie van de toekomst stapt juist proactief naar de huurder af om steun te bieden en persoonlijk advies te geven, zodat de huurder ook écht geholpen wordt.”

Bron: CorporatieMedia | Foto: Centric

Aanmelden voor CorporatiePlein 2018 kan hier. Een plattegrond met alle deelnemende exposanten vind je hier.

Centric is op CorporatiePlein te vinden op stand 60