De SSH viert 1-jarig jubileum WrApp met nieuwe uitbreiding klantenservice

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Precies één jaar geleden, op 22 september 2020, lanceerden studentenhuisvester de SSH en digital partner Hoppinger het digitale alles-in-één platform voor studentenhuisvesting: WrApp. WrApp omvat onder meer een website met inschrijf- en aanbodportaal, een ‘mijn-omgeving’ voor huurders en een uitgebreid woonruimteverdeelsysteem. Ook de processen van de klantenservice van waaruit de communicatie met studenten en andere stakeholders plaatsvindt, worden steeds verder gedigitaliseerd. Deze week bereikt de SSH een nieuwe mijlpaal: een koppeling met een klantcontacttool.

Bij de ontwikkeling van het digitale platform voor de SSH stonden continu drie hoofddoelstellingen centraal: het vergroten van de tevredenheid onder studenten en andere stakeholders, het digitaliseren van backofficeprocessen om het handmatig handelen terug te brengen naar nul, en het bouwen van een technische architectuur die fungeert als een toekomstbestendig fundament voor nieuwe digitale ontwikkelingen. Een jaar na de livegang is er goed zicht op de resultaten die het platform geboekt heeft. Zo krijgt het inschrijf- en aanbodportaal van de woningzoekenden en studenten nu een 8,6!

Subprocessen integreren
Waar voorheen het verhuurproces bestond uit 13 handmatige handelingen, heeft het systeem er nu 12 overgenomen waardoor alleen de inkomenscheck nog handmatig gedaan moet worden. Dat heeft ervoor gezorgd dat over het afgelopen jaar 2.000 extra woningen zijn verhuurd met hetzelfde aantal medewerkers. En door microdevelopment kunnen steeds meer subprocessen in het platform worden geïntegreerd. Zo beschikt Business Central inmiddels over een bulkmailfunctionaliteit, voor het geautomatiseerd mailen van grote of juist hele specifieke groepen studenten, en is een koppeling gemaakt met het portaal van CED voor het indienen van reparatieverzoeken.

Koppeling met klantcontacttool
De SSH gebruikt een tool voor het registreren en beantwoorden van vragen van woningzoekenden en huurders, via kanalen als WhatsApp, e-mail en telefoon. Om het contact tussen de klantenservice – bij de SSH team Robin genoemd – en de studenten zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen, wil de SSH voor medewerkers direct inzichtelijk maken welke eerdere interacties met de student hebben plaatsgevonden en wat zijn of haar status of bijvoorbeeld voorkeurstaal is. IT-partner Hoppinger ontwikkelde een veilige en stabiele service connector om te kunnen koppelen met externe software, waarbij enkel de noodzakelijke informatie wordt gedeeld. Deze klantcontacttool is de eerste externe tool die op deze manier is gekoppeld aan WrApp. Zo kunnen SSH-medewerkers tijdens hun contact met de student op basis van een telefoonnummer, e-mailadres of naam het volledige profiel van de student inzien om een verzoek snel en effectief te kunnen opvolgen.

Meer lezen over de digitale oplossingen van Hoppinger voor woningcorporaties? Kijk dan hier.

Bron: Hoppinger, Foto: Hoppinger