DIRECT klantcontact: Slimmer klantcontact met aandacht voor de mens

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Een goed gesprek begint met luisteren. Dat geldt ook in het klantcontact van woningcorporaties. Zeker nu huurders steeds hogere verwachtingen hebben van bereikbaarheid, snelheid én persoonlijke aandacht, is het belangrijk om technologie in te zetten die helpt, maar niet overheerst. Tijdens CorporatiePlein laat DIRECT klantcontact zien hoe je met slimme processen, geoptimaliseerde scripts en een omnichannel-aanpak ruimte creëert voor echte gesprekken, ook buiten kantoortijden. CorporatieGids.nl blikte alvast vooruit met Content Marketeer Marjolein Cornelisse.

Wat staat centraal op jullie stand tijdens CorporatiePlein?
Bij DIRECT klantcontact draait digitale transformatie om één ding: technologie inzetten die de mens versterkt, niet vervangt. Op onze stand laten we zien hoe woningcorporaties hun klantcontact slimmer kunnen organiseren met behulp van geoptimaliseerde scripts, datagedreven keuzes en gestroomlijnde processen. Door efficiënter te werken, ontstaat er ruimte voor datgene wat écht telt: persoonlijke aandacht, échte gesprekken en betrokken communicatie die huurders verdienen. We maken van digitale middelen waardevolle assistenten, zodat klantadviseurs zich volledig kunnen richten op de mens achter de melding.

Voor welke informatie kunnen bezoekers bij jullie terecht?
Iedereen die wil weten hoe klantcontact en bewonerscommunicatie efficiënter én menselijker geregeld kan worden, is bij ons aan het juiste adres. Wij ontzorgen woningcorporaties met 24/7 bereikbaarheid - dus ook buiten kantoortijden. Dankzij onze omnichannel aanpak kunnen huurders contact opnemen op de manier die bij hen past: van telefonisch contact, tot live chat, WhatsApp of e-mail. We filteren meldingen op urgentie, lossen technische problemen op afstand op, plannen afspraken in en nemen proactief contact op met bewoners. Ook zijn we inzetbaar als achterwacht, bijvoorbeeld tijdens drukke periodes of calamiteiten. Door processen te standaardiseren met DICO en data slim in te zetten, maken we werkprocessen efficiënter, waardoor we meer aandacht en ruimte hebben voor échte gesprekken.

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
Wij zorgen ervoor dat woningcorporaties hun klantcontact goed geregeld hebben: nu én in de toekomst. Niet met vage beloftes, maar met praktische oplossingen die écht werken. We ondersteunen bij het proactief benaderen van bewoners, het snel en vriendelijk afhandelen van (technische) vragen, en het soepel laten verlopen van processen - ook buiten kantoortijden. Daarbij zetten we slimme systemen en software in zoals onze AI-assistent kAi en het platform Talkdesk. Die zorgen op de achtergrond voor snelheid en overzicht, zodat er voor de medewerkers alle ruimte blijft om te doen wat het belangrijkst is: aandacht geven aan de huurder. Dat is waar een goede dienstverlening uiteindelijk om draait.

DIRECT klantcontact is op CorporatiePlein te vinden op stand 53.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: DIRECT klantcontact