Drie voordelen van Omnichannel klantcontact

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Kwalitatief klantcontact is essentieel bij succesvol ondernemen. Tijdens klantinteracties maak je namelijk hét verschil door direct resultaat, flexibiliteit, een luisterend oor en meer te bieden. Je klant voelt zich hierdoor écht begrepen en zal zich sneller verbonden voelen met jouw bedrijf. Omnichannel klantcontact speelt daarop in en geeft jouw bedrijf de mogelijkheid om altijd en overal ondersteuning te bieden. Zo worden je klanten optimaal ondersteund, en kunnen ze zelf de keuze maken over hoe ze precies geholpen willen maken. Wij zijn helemaal Omnichannel-fan, en delen vandaag 3 voordelen met je waardoor jij dat hopelijk ook wordt!

 

Omnichannel: alle kanalen teruggebracht naar één plek
Omnichannel klantcontact verwijst naar de strategie waarbij bedrijven een naadloze, soepele, consistente en vooral klantgerichte ervaring aanbieden door verschillende communicatiekanalen met elkaar te integreren. Dat houdt in dat klanten gemakkelijk kunnen overschakelen tussen kanalen (zoals een website, een mobiele app, en sociale media) om zo hun vragen of problemen op te lossen. Zonder obstakels zoals het opnieuw verstrekken van gegevens of het opnieuw aankaarten van een probleem. Kortgezegd zijn alle kanalen teruggebracht naar één plek, om een uniforme en positieve klantbeleving te kunnen bieden aan de klant.

Voordeel 1: Verbeterde bereikbaarheid
Door een (passende) omnichannel strategie te implementeren, kun je je klanten een stuk beter helpen. Je geeft je klant namelijk de keuze om het meest geschikte kanaal voor zichzelf op dat moment te kiezen. Als je op al deze verschillende kanalen ook nog eens 24/7 te bereiken bent, is de voorkeur voor jouw bedrijf snel gemaakt. Je klanten worden via het meest geschikte kanaal snel te woord gestaan en goed geholpen. Door deze extra stap voor je klanten te zetten, overtref je de verwachtingen en vorm je de basis voor een echte klantbinding.

Voordeel 2: Efficiëntie en kostenbesparing
Een ander voordeel van het inzetten van een omnichannel strategie is de verhoging van je operationele efficiëntie. Doordat je herhaalde inspanningen (zoals het telkens opnieuw vragen om gegevens of probleembeschrijvingen van de klant) en daarmee dus dubbel werk vermindert, ga je een stuk kosteneffectiever te werk. Zo bespaar je op de lange termijn, en verbeter je ook meteen de productiviteit van je medewerkers. Win-win!

Voordeel 3: Verbeterde klantbeleving
Door omnichannel klantcontact in te zetten, bied je bedrijf naast een consistente ervaring, vooral ook een gepersonaliseerde ervaring aan je klanten. Tegenwoordig verwachten klanten meer dan ooit dat bedrijven hen kennen, begrijpen, en daarmee ook anticiperen op hun behoeften. Omnichannel klantcontact stelt je bedrijf in staat om een volledig beeld te krijgen van je klanten via de integratie van alle interacties en relaties die je klant heeft met jouw bedrijf over verschillende kanalen. Hierdoor raak je beter bekend met je klant en is het een stuk makkelijker om je klant persoonlijker te benaderen. Dit verbetert de betrokkenheid van je klanten met jouw bedrijf, wat een positieve uitkomst kan hebben op het aankoopgedrag van je klanten!

24/7 bereikbaar via Omnichannel
Omnichannel klantcontact zorgt er dus voor dat je een dieper begrip krijgt van je klanten terwijl je hen tegelijkertijd een sterk consistente en persoonlijkere ervaring biedt, over íeder kanaal. Dat is nog eens uitblinken in klantcontact! Bij DIRECT Klantcontact creëren we voor en namens jou blije klanten door middel van een 24/7 bereikbaarheid. Dat doen wij via een omnichannel óf telefonie abbonement . Wil je weten wat beter bij jou past? Bekijk dan onze tarieven of plan hier vrijblijvend een afspraak in met Joyce!

Bron: Direct Klantcontact, Foto: Direct Klantcontact