easyContact Web; een persoonlijke website voor elke huurder

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Al sinds 2009 levert Qvision klant- of huurdersportalen voor woningcorporaties. Bij de eerste portalen werd vaak primair geredeneerd vanuit de mogelijkheden die het primair systeem bood en secundair vanuit de behoeften van de huurders. De eerste portalen waren ook vrijwel altijd oplossingen die los stonden van de website van de corporatie. In de praktijk zag je vaak dat de website te bereiken was via bijvoorbeeld www.fijnwonen.nl en het portaal via mijn.fijnwonen.nl. Het resultaat hiervan was dat algemene informatie over een onderwerp (bijvoorbeeld reparatieverzoeken) terug te vinden was op de website terwijl persoonlijke informatie over hetzelfde onderwerp in het portaal was te vinden. Vanuit het perspectief van de klant is dit niet logisch of zelfs verwarrend. In vakjargon noemen we dit een gebroken klantreis.

Mijn omgeving
De volgende stap in de evolutie van het klantportaal was de integratie van het portaal in de website, in de vorm van een zogenaamde ‘mijn omgeving’. Deze omgeving was vaak toegankelijk via een aparte knop op de website of als apart menu-onderdeel. Maar ook in deze variant bleef de scheiding tussen algemene en persoonlijke informatie bestaan. Een huurder moest immers inloggen op de ‘mijn omgeving’ om persoonlijke informatie te kunnen raadplegen of bepaalde processen, zoals een huuropzegging, te kunnen starten. Resultaat: nog steeds een gebroken klantreis.

De optimale klantbeleving
Met easyContact Web zet Qvision de volgende stap in de evolutie van het klantportaal. Wij leveren helemaal geen klantportalen meer! Een portaal betekent immers per definitie dat er een losse omgeving naast of in de reguliere website wordt gerealiseerd waar een huurder terecht kan voor persoonlijke informatie. In plaats daarvan biedt Qvision met easyContact Web websites waarin persoonlijke en algemene informatie naadloos samenvloeien voor een optimale klantbeleving. 

Hoe werkt dat dan? easyContact Web maakt een einde aan de gebroken klantreis door algemene en persoonlijke informatie over een onderwerp samen te brengen op één pagina. De inhoud van deze pagina wordt dynamisch bepaald op basis van de rol van de gebruiker. Een voorbeeld: bezoekt een gebruiker die niet is ingelogd een pagina over reparatieverzoeken, dan zal deze pagina enkel statische informatie tonen zoals uitleg en een FAQ. Wanneer een gebruiker wel is ingelogd en geïdentificeerd is als huurder, zal deze zelfde pagina ook direct een overzicht bieden van lopende en historische verzoeken alsmede de mogelijkheid om een nieuw verzoek in te dienen. Is een bezoeker dus eenmaal ingelogd als bijvoorbeeld huurder, dan wordt de gehele website verrijkt met persoonlijke informatie en mogelijkheden. Het resultaat: een persoonlijke website voor elke bezoeker en een optimale klantervaring!

Bron: Qvision

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Qvision te bekijken.