Itris introduceert 'zaakgericht werken' op CorporatiePlein

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Niet een BackOffice ERP-systeem of een FrontOffice website, maar een nieuwe MidOffice strategie staat centraal bij Itris op CorporatiePlein, de bedrijfsvoering & ICT-beurs voor woningcorporaties op 24 september in Expo Houten. Volgens de softwareleverancier vervaagt de traditionele indeling en gaat het er tegenwoordig om dat de klant optimaal wordt bediend, ongeacht hoe hij bij de corporatie 'binnenkomt'. Pim Kamstra, commercieel directeur bij Itris vertelt: "Wij hebben vanwege deze verandering een nieuwe midoffice strategie ontwikkeld, waarbij zaakgericht werken centraal staat."

"Corporaties zullen meer moeten doen met minder," legt Pim uit. "Er wordt steeds meer van een corporatie verlangd en informatie moet sneller en nog gedetailleerder worden opgeleverd. Daarnaast verwacht de klant ook steeds meer. Hij wil online dienstverlening waar mogelijk, maar ook persoonlijk contact waar nodig. Deze wijzigingen zijn complex en hebben een zeer grote invloed op de dagelijkse bedrijfsvoering."

"Automatisering speelt volgens ons daarin een grote rol. Een corporatie moet kunnen vertrouwen dat haar gegevens veilig, eenmalig en compleet worden vastgelegd. Met onze nieuwe midoffice strategie wordt iedere klantvraag gestructureerd vastgelegd en gevolgd. Daardoor wordt het resultaat niet alleen bewaakt, maar is de voortgang ook transparant voor de corporatie en de klant. Het zaakgericht werken zal de komende jaren dan ook dé trend worden tussen de interne organisatie en de klant of ketenpartner van de corporatie."

Itris wil tijdens CorporatiePlein op deze trend inspelen met 'Click-Call-Face'. Pim gaat verder: "De BackOffice is het gestandaardiseerde hart van de corporatie en de onfeilbare bron voor betrouwbare en volledige verantwoording. De MidOffice is hiermee naadloos geïntegreerd en zorgt voor flexibiliteit in procesinrichting, dossiervorming en communicatie via welk kanaal dan ook, zodat de huurder flexibel en klantgericht kan worden bediend. De FrontOffice is hierop aangesloten via ieder denkbaar 'Click-Call-Face'-interface. De klanten en ketenpartners zullen steeds meer zelf doen. Ook wordt de interactie met gemeente en andere overheden geïntensiveerd, waardoor de corporatie de centrale spil van gegevens wordt."

"Belangrijk wordt het dan dat gegevens eenmalig worden vastgelegd, en via alle devices kunnen worden ontsloten. Tijdens CorporatiePlein introduceren wij het zaakgericht werken, en worden aan de hand van informatiesessies praktijkvoorbeelden gegeven over hoe corporaties een 'brug kunnen slaan' tussen back- en frontoffice vragen. Hiermee kan een corporatie niet alleen haar transparantie verbeteren, maar groeit ook de kwaliteit van de dienstverlening én worden kosten bespaard."

Itris is tijdens CorporatiePlein te vinden op stand 39.