'Klantcontact is meer dan het traditionele telefooncontact'

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Steeds meer corporaties willen hun serviceverlening buiten kantoortijden uitbreiden. Maar hoe doe je dit op een efficiënte manier? Communicatiespecialist Unexus demonstreert op CorporatiePlein 2017 haar nieuwste klantenserviceplatform. Een gesprek met directeur Wim Pullens.

"Klantcontact is tegenwoordig veel meer dan alleen het traditionele telefooncontact," begint Wim. "Steeds meer corporaties digitaliseren en stappen over op multichannel oplossingen die de huurders de mogelijkheid geven contact op te nemen op de manier die ze zelf verkiezen én wanneer het hen uitkomt. Door het aanbieden van deze mogelijkheden verbetert de bereikbaarheid van corporaties."

Social media
Social media is volgens Wim een belangrijk onderdeel hierbij. "Dit is niet meer weg te denken uit de moderne bedrijfscommunicatie. Denk aan de integratie van een chatbot met het telefonieplatform, maar ook mogelijkheden met WhatsApp of Facebook. Zo wordt het mogelijk om - ook buiten de standaard kantoortijden en vaste locatie - service te verlenen. Een passende oplossing voor integrale digitale communicatie. De scheidingslijn tussen ICT en telecommunicatie in de interne organisatie verdwijnt hierdoor."

In haar nieuwste klantenserviceplatform wordt social media volledig geïntegreerd. Wim: "Via kanalen als Facebook, WhatsApp en de virtuele chatbot, die indien nodig automatisch opschakelt naar een live medewerker, zijn corporaties nog beter bereikbaar. Unexus Connect is een all-in-one telefonie- en klantcontactoplossing die koppelt met de meeste ERP-systemen en klantportalen. Op CorporatiePlein 2017 sporen wij bezoekers dan ook aan te 'proeven' door zelf te proberen hoe je multikanalen kunt inzetten. Ook demonstreren we onze nieuwste mobiele app die vast-mobiel nog makkelijker maakt en de bereikbaarheid van de medewerkers regelt."

Unexus is op CorporatiePlein te vinden op stand 55