Kubion: CorporatieGids LIVE Online Kennisdag 2020: we misten ons publiek

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

We hadden het onderwerp 'omnichannel dienstverlening' niet treffender kunnen kiezen nu de jaarlijkse CorporatieGids LIVE Kennisdag noodgedwongen online ging. Daar waar we anders bezoekers fysiek ontmoetten, moesten we het nu zonder live publiek stellen. De bezoekers waren enthousiast over onze sessie, zo bleek uit de poll die we na afloop hielden. En toch zien we jullie de volgende keer liever live!

We kijken altijd erg uit naar deze dag. Handen schudden met vertrouwde klanten (en soms een hug), nieuwe contacten opdoen en gesprekken voeren met geïnteresseerden. We zijn trots op ons team én op onze producten en dat wil je allemaal graag laten zien op zo'n dag. Gelukkig konden we dat online doen. In onze eigen kennissessie, waarin we de laatste ontwikkelingen deelden. Normaliter een moment van keuzestress want er is zoveel te vertellen, te delen en te demonstreren. Dit jaar was het makkelijk! Omnichannel dienstverlening is momenteel één van de meest actuele thema's. En laten we daar nou heel erg goed in zijn.

Belang van digitalisering
Als een groot kanaal als fysiek contact wegvalt, en je digitalisering van je klantcontact nog niet optimaal is, wordt het ineens een stuk lastiger om goede service te bieden (voor je medewerkers) en te ervaren (door je klanten). Deze tijd laat meer dan ooit de hiaten zien in dienstverleningen die niet gedigitaliseerd zijn en die niet als omnichannel ingericht zijn. Bedrijven die dit wel goed op orde hebben, plukken daar nu de vruchten van. Motiverend voor medewerkers en stimulerend voor klanten.

Omnichannel dienstverlening
Bart van Haren, mede-eigenaar, trapte de sessie hiermee af en gaf zijn visie op omnichannel dienstverlening en dat dit veel meer is dan het aanbieden van veel kanalen (multichannel). Hij liet zien hoe online kanalen steeds meer fysieke kanalen vervangen en toch een persoonlijke ervaring blijven bieden. De cijfers staven dit, zeker voor de opkomende generaties, zo liet hij overtuigend zien.

Demonstratie IRIS
Ons service platform IRIS, is helemaal ingericht op omnichannel dienstverlening. Tristan Versteeg, onze demo-specialist, liet aan de hand van filmpjes zien (live demo mocht helaas niet), hoe IRIS omgaat met verzoeken via de telefoon, WhatsApp, website en e-mail. Met behulp van de rapportagetool PowerBI krijg je vervolgens inzichtelijk hoe de kanaalverdeling er voor je eigen organisatie uitziet. Superhandig, want daarmee kun je desgewenst je kanalen en je communicatie sturen of bijsturen.

Nieuw uiterlijk
Voorafgaand aan deze demonstratie kreeg onze software IRIS nog een laatste facelift. Zo laten we zien dat we continu werken aan ons product én onze missie: tijd, gemak en goede service creëren voor klanten.

Complimenten
Natuurlijk wil je dat je deelnemers je sessie interessant vinden. We zijn dan ook enorm blij met al die positieve reacties die we ontvingen. De repen Tony Chocolonely die we na afloop traditiegetrouw uitdelen aan alle deelnemers, sturen we dit jaar op. Desgewenst op het thuisadres. Dat vinden wij goede service.

Bron: Kubion, Foto: Kubion