Kubion: De optimale inzet van chatbots en het integreren van klanttevredenheid

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Op 24 september vindt CorporatiePlein voor het eerst in de geschiedenis als hybride evenement plaats: online en op beperkte schaal offline in Expo Houten. Verreweg het grootste gedeelte van de bezoekers zal de tiende editie van CorporatiePlein online meemaken. Wat mogen ze verwachten op de virtuele beursstands en tijdens online kennissessies van de verschillende exposanten? CorporatieGids.nl ging hier alvast over in gesprek met mede-oprichter Bart van Haren van Kubion.

Tijdens de beurs vertelt Kubion meer over hoe haar intuïtieve klantenservicesoftware IRIS zorgt voor persoonlijk afgestemde dienstverlening. Bart: “Organisaties staan voor steeds grotere uitdagingen. Hoe maak je gebruik van digitalisering en lever je klanten een steeds persoonlijkere dienstverlening? En hoe houd je klantcontacten optimaal terwijl het aantal kanalen en systemen toeneemt? Het belang van het goed integreren en digitaliseren van je klantcontacten en het bieden van optimale omnichannel dienstverlening, is door de coronacrisis alleen maar toegenomen. Want wanneer een groot kanaal als fysiek contact wegvalt en je digitale contact nog niet optimaal is, dan wordt het een stuk lastiger om goede service te bieden. Ons digitale serviceplatform IRIS kan hierbij helpen en de basis vormen van persoonlijke service die afgestemd is op de situatie van de klant. Goede klantservice bieden hoeft niet moeilijk te zijn, je moet het alleen wel goed organiseren.”

Omnichannel dienstverlening
Bezoekers van CorporatiePlein kunnen op de virtuele beursstand van Kubion terecht met vragen voor hun virtuele team. “Of deze nu gaan over de visie achter omnichannel dienstverlening, klantenservice digitalisering of inhoudelijk over één van onze oplossingen, er is altijd iemand beschikbaar met het juiste antwoord. Ook vragen over trends en de laatste ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van chatbots, zijn welkom. Uiteraard helpen wij on- en offline ook graag verder als er behoefte is aan een verdere kennismaking of demo.”

Chatbots en klanttevredenheid
Kubion organiseert daarnaast enkele kennissessies die zich richten op twee actuele thema’s. Bart: “Tijdens de eerste sessie richten wij ons op de inzet van chatbots. Nu klanten steeds vaker zelf zaken regelen via een portaal, worden de voordelen van de chatbot ook groter. Voor zowel de klant als medewerker. Hoe dit een uitkomst biedt – en wat het succes van een chatbot écht maakt – delen we in de kennissessie.”

“In de tweede sessie gaan we in op het integreren van klanttevredenheid. Steeds meer organisaties meten dit en willen die informatie inzetten voor hun dienstverlening. Wij laten zien hoe je dit goed kunt doen, en vertellen over hoe Kubion hen hierbij kan ondersteunen.”

Aanmelden voor CorporatiePlein 2020 kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: Kubion