Lustrumeditie CorporatiePlein 2015: Evenement onderschrijft het belang alignen van business & IT

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Het aftellen naar donderdag 24 september is begonnen. Dan vindt de vijfde editie van CorporatiePlein, hét bedrijfsvoering & ICT-evenement voor woningcorporaties, plaats in Expo Houten. ‘’De afgelopen vijf jaar is CorporatiePlein uitgegroeid tot een echte ‘Dag van de Woningcorporatie’,’’ zeggen de organisatoren Paul Tuinte en Martin Barendregt. Een gesprek over slagroomtaarten, olievlekken en CorporatiePlein als smeltkroes voor business en IT.

Download hier het originele artikel uit CorporatieGids Magazine editie september 2015

‘’Het doet ons goed dat CorporatiePlein door een steeds grotere groep bezoekers als een business-evenement wordt gezien,’’ zegt Paul, als hem wordt gevraagd welke verandering het evenement de afgelopen vijf jaar heeft doorgemaakt. ‘’We noemen CorporatiePlein daarom ook wel de ‘Dag van de Woningcorporatie’. We zien steeds meer bezoekers uit de vakgebieden Wonen, Onderhoud, Financiën en Communicatie op het evenement afkomen. ‘’Martin bekijkt ondertussen de bezoekersstatistieken en zegt: ‘’Op dit moment zitten we nog volop in de verwerking van aanmeldingen – corporatiemedewerkers kunnen zich nog tot op de dag zelf aanmelden voor een gratis bezoek – maar we zien nu al dat exact de helft van de bezoekers businessprofessionals zijn en de andere helft IT-professionals. CorporatiePlein is echt een smeltkroes voor business en IT.’’

Olievlek
Paul knikt en vult aan: ‘’Je ziet de ICT-functie bij woningcorporaties ook als een olievlek van ICT naar de business verschuiven. Corporaties veranderen van aanbodgedreven naar vraaggestuurde organisaties. Corporatiemedewerkers – van bestuurder tot medewerker KCC – iedereen heeft met ICT te maken en kan vanuit zijn professie de behoefte daaraan steeds beter defiiëren. Het is mooi om te zien dat zowel de business als de IT-kant van woningcorporaties elkaar weet te vinden op CorporatiePlein.’’

Inhoud
Op de vraag welke veranderingen het evenement zelf heeft doorgemaakt, zegt Martin: ‘’CorporatiePlein biedt steeds meer inhoud, zeker deze lustrumeditie. Exposanten zijn zich zeer bewust van de uitdagingen die corporaties hebben en spelen daar met hun adviezen en oplossingen goed op in. Ook organiseren veel exposanten kennissessies op hun stand, zijn er kennispunten waar bezoekers elkaar kunnen ontmoeten en in gesprek kunnen gaan met corporatie-collega’s en is er natuurlijk weer een interessant dagprogramma in twee theaters op het plein.’’ Op www.corporatieplein.nl vind je de meest actuele stand van zaken.

Slagroomtaarten
Omdat CorporatiePlein dit jaar vijf jaar bestaat, hebben Paul en Martin een leuke én lekkere actie bedacht. ‘’Breng op 24 september met minimaal twee collega’s een bezoek aan CorporatiePlein en scoor een slagroomtaart voor tien personen.’’

Hoe het werkt: Kom op 24 september met minimaal twee personen per corporatie naar CorporatiePlein in Expo Houten. Ga naar www.corporatieplein.nl, registreer minimaal twee personen per corporatie, vermeld op het registratieformulier bij opmerkingen: ‘taartactie’. De kakelverse slagroomtaart wordt in de week nadat jullie CorporatiePlein hebt bezocht, bij jullie op kantoor bezorgd. Al eerder met minimaal twee collega’s aangemeld? Dan is nogmaals aanmelden om voor de taartactie in aanmerking te komen niet nodig (maximaal 1 taart per corporatie). Paul en Martin, tot slot: ‘’Een bezoek aan CorporatiePlein is altijd een nuttige dagbesteding. Met deze actie krijgt het ook nog eens een makkelijk vervolg.’’

Bron: CorporatieGids Magazine

De nieuwe website van Regio Midden-Holland is eind november live gegaan. Het woonruimteverdeelsysteem van WoningNet maakt het zoeken naar een woning ook voor woningzoekenden in de regio Midden-Holland transparant. Zij zien bijvoorbeeld direct wat hun kans is om de woning te krijgen.

“Voor onze woningzoekenden is de nieuwe website een belangrijke verbetering. De informatie en het proces van toewijzing zijn transparanter. Zo zien ze direct wat hun slaagkans is als ze reageren op een woning en kunnen ze hun positie volgen,” vertelt Renate van Mechelen, coördinator Klantinformatie & Verhuur bij Woonpartners Midden-Holland. “Hierdoor kan een woningzoekende verder zoeken in het aanbod als blijkt dat de kans op een bepaalde woning maar heel klein is.”

Digizine

De overgang naar de nieuwe website verliep probleemloos, de reacties onder de woningzoekenden zijn positief. Regio Midden-Holland is verder overgegaan naar het dagelijks aanbieden van de beschikbare woningen via de nieuwe Digizine, de digitale woonkrant. “Het systeem kan de informatie voor Digizine gemakkelijk uit het woonruimteverdeelsysteem halen. We sturen nu tweemaal per week actueel aanbod, afgestemd op de woonwensen van de woningzoekenden”, aldus een enthousiaste Van Mechelen.

Bron: WoningNet