Stel je voor: het is vrijdag. Een aantal van je collega’s zijn standaard vrij, maar met wat ziekmeldingen loopt het aantal klantvragen sneller op. De telefoon blijft rinkelen: “Waar blijft mijn bestelling?”, “Mijn airco doet het niet..” of “Ik ben mijn sleutel kwijt”. Je klantenservice doet haar best, maar de wachttijden lopen op en de eerste klachten over onbereikbaarheid komen binnen. Herkenbaar scenario? Dan is het tijd om na te denken over het uitbesteden van je overflow. Ontdek hier de directe voordelen van overflow uitbesteden!
Overflow uitbesteden: wat is het nou precies?
Als we het hebben over overflow, dan bedoelen we de service waarin wij jouw klantenservice tijdelijk ondersteunen op de momenten dat het te druk wordt. Je hoeft ons dus niet je hele klantenservice uit te besteden, maar kunt ons flexibel inzetten als back-up. Zodra het aantal binnenkomende oproepen jouw capaciteit overstijgt, nemen wij het moeiteloos van je over. Zo blijven je klanten tevreden en behoud je je professionele imago.
Een plotselinge toename in klantverkeer komt voor in talloze sectoren en bedrijven. Denk aan een verzekeraar die rond het einde van de maand veel vragen krijgt over premies, of een telecombedrijf dat een nieuwe factureringsronde start. En zoals we in de introductie al beschreven, kan zelfs een ziekmelding ervoor zorgen dat de druk oploopt. In al deze situaties is het uitbesteden van overflow een flexibele en slimme oplossing om jouw klanten altijd snel en professioneel te woord te staan.
DIRECTE voordelen van overflow uitbesteden.
Goed, dus als je je lijnen steeds voller en voller ziet raken dan kun je tijdelijk alles wat je zelf niet kan opnemen, doorschakelen naar ons. Terwijl jouw team zich focust op complexe klantvragen, handelen wij de veelvoorkomende vragen af. Dit betekent kortere wachttijden, snellere oplossingen en blije klanten die het gesprek met vertrouwen afronden. Als je je overflow uitbesteedt bij DIRECT klantcontact, kun je altijd rekenen op de volgende voordelen:
1. 24/7 bereikbaarheid.
Gaat de telefoon drie keer over? Dan nemen wij op! Geen lange wachttijden, geen gefrustreerde klanten.
2. Overflow is altijd flexibel in te zetten.
Geen volledige overname van je klantenservice nodig. Wij springen bij wanneer jij ons nodig hebt.
3. Ervaren klantadviseurs.
Onze klantadviseurs handelen ieder gesprek professioneel en klantgericht af, precies zoals jij dat zou doen.
4. Overflow uitbesteden = kostenbesparing.
In plaats van extra personeel aan te nemen voor piekmomenten, betaal je alleen voor wat je daadwerkelijk nodig hebt.
5. Naadloze integratie.
We werken in jouw systemen en processen (BPO), zodat jouw eigen team eenvoudig de notities kan terugvinden en de service gestroomlijnd blijft.
Het bieden van een 24/7 klantenservice kan hét verschil maken voor jouw klanten.
Sabrina Gerritsen, Accountmanager binnendienst bij DIRECT Klantcontact
Grip op je klantenservice, zelfs in drukke tijden.
Laat overflow geen stressfactor zijn. Met DIRECT klantcontact als jouw flexibele partner, blijf je bereikbaar en behoud je de tevredenheid van je klanten. We zijn altijd bereikbaar, en altijd klantgericht. Benieuwd hoe wij je kunnen helpen? Neem contact met ons op en ontdek hoe eenvoudig het is om je overflow te managen!
Bron: DIRECT klantcontact, Foto: DIRECT klantcontact
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - Maart 2025 Inhoud Harry Platte (Parteon): Groot dromen, klein doen Laurens Flierman (NEH): Risico’s beter beheersen door…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.