PCA: Slimme planning tilt reparatie- en mutatieonderhoud naar hoger niveau

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Hoe kunnen woningcorporaties het reparatieproces – hét uithangbord van hun dienstverlening – slimmer, sneller en met meer huurderstevredenheid organiseren? PCA zet tijdens CorporatiePlein 2025 de kracht van intelligente planning en bewonerscommunicatie centraal. Met nieuwe AI-gedreven functionaliteiten helpt hun software corporaties om grip te krijgen op dagelijks en mutatieonderhoud, terwijl planners meer regisseur worden van het proces. Voorafgaand aan de beurs spraken wij er alvast over met Communicatiestrateeg Barbara Jansen.

Wat staat centraal op jullie stand tijdens CorporatiePlein?
Slimme planning voor Dagelijks Onderhoud en Mutatie Onderhoud. Corporaties genieten van intelligente software die ieder moment van de dag voorziet in een efficiënte planning, waardoor meer bewoners sneller geholpen worden. PCA lanceert dit jaar en komend jaar veel nieuwe functionaliteiten in haar software voor het Reparatie-onderhoudsproces van corporaties, powered bij AI. Hierdoor krijgt de geautomatiseerde klantcommunicatie én route-optimalisatie een interessante boost. Uitzonderingssituaties zoals een zieke medewerker, bewoner niet thuis maar wel betrokken houden, lege-plekken-vuller zodat de monteur geen gaten in de agenda krijgt etc., zijn waardevolle features waardoor de planner meer toezichthouder en regisseur wordt.

Voor welke informatie kunnen bezoekers bij jullie terecht?

  1. Hoe optimaliseer ik huurderstevredenheid met een slimme planning en optimale bewonerscommunicatie?
  2. Hoe zorg ik voor soepele communicatie en opdrachtverstrekking naar (onder)aannemers, op basis van onder andere de DICO/standaard.
  3. Hoe krijg ik meer grip op het onderhoudsproces?
  4. De meeste contactmomenten met bewoners hebben betrekking op het reparatieproces. Hoe kan ik hier mijn uithangbord van maken?
  5. Vertrouwen: ik wil 100 procent Hollandse software en dito dataopslag, hoe zorgt PCA hiervoor?

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?

  • Vergrote van de effectiviteit van monteurs
  • Verhogen van de output van de vakmannen
  • Digitaliseren van de planning en de informatie die ‘buiten’ relevant is
  • Huurderstevredenheid
  • Bewonerscommunicatie
  • Ontlasting van de callcenter-medewerkers
  • Data op orde

De start van PCA, 35 jaar geleden, ligt in corporatieland. Wij werken voor ’s lands grootste en kleinste woningcorporaties en wij spreken de taal van de aannemerij.

PCA is op CorporatiePlein te vinden op stand 60.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: PCA