PCA start met ontwikkeling CRM-applicatie

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

PCA gaat de komende periode starten met het ontwikkelen van een CRM-applicatie. De doelstelling van de applicatie is om op een gebruikersvriendelijke manier inzicht te geven in de data die wordt verzameld van de klanten. De data wordt op een duidelijke en begrijpelijke manier gepresenteerd op het niveau waarin de gebruiker geïnteresseerd is. Dit wordt onder andere gedaan door gebruik te maken van dashboards. De dashboards kunnen op gebruikers niveau worden ingericht. Bij de verschillende niveaus moet u denken aan:

  • Projecten
  • Klanten
  • Installaties

De gebruiker kan bijvoorbeeld vanuit de klant de data benaderen en verschillende inzichten krijgen, zoals

  • Hoeveel taken zijn er uitgevoerd bij de klant
  • Wat is de first-time fix ratio
  • Hoeveel uren/materialen zijn er besteedt bij de klant
  • Hoe is de verdeling van opdrachten over een gebied bij de klanten

Er kan ook gekozen worden voor installatie als uitgangspunt en daar kun je inzichten krijgen als:

  • Hoe vaak heeft een installatie een storing
  • Recente activiteiten op de installatie
  • Wanneer is de volgende onderhoudsbeurt.
  • Welke eigenschappen heeft een installatie
  • Welke gegevens zijn er verzameld op een installatie (d.m.v. van bijvoorbeeld ingevulde formulieren)

Daarnaast gaat CRM de gebruiker de mogelijkheid bieden om data te muteren, bijvoorbeeld een installatie verhuist van klant A naar klant B of de voorkeursmonteur op een onderhoudsschema veranderd van vakman A naar vakman B. We verwachten dat de nieuwe CRM-applicatie een waardevolle toevoeging gaat worden voor onze klanten.

Bron: PCA, Foto: PCA