Serrala: Ondersteuning bieden in de juiste klantinteracties rond betalen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Woningcorporaties ambiëren een zo soepel mogelijk incassoproces. Dit levert immers tevreden huurders en een efficiënte bedrijfsvoering. Hoe Serrala woningcorporaties hierbij kan helpen, staat op 22 september centraal op de stand van het bedrijf. CorporatieGids.nl sprak voorafgaand aan de beurs alvast met Manager Solution Architects Jeroen Dekker.

Wat staat centraal op jullie stand op CorporatiePlein 2022?
Tientallen woningcorporaties gebruiken Serrala – waar het voormalige AcceptEasy sinds 2020 deel van uitmaakt – voor betaalinteracties. Serrala vertelt corporaties dus graag over het belang van goede oplossingen om huurders te laten betalen. De inzet van de juiste kanalen zoals e-mail, SMS, post, WhatsApp en portalen, zorgt dat berichten arriveren en er goed uitzien, dat huurders ze begrijpen en vertrouwen en gebruiken. Maar ook over integratie met hun ERP en portaal, iDeal en incassomachtigingen, automatische aflettering, deelbetalingen en de mogelijkheden van PSD2. Nu steeds meer huurders moeite krijgen met de rigiditeit van automatische incasso, stijgt het belang van kwaliteit en flexibiliteit voor het efficiënt en effectief innen van prolongaties en schulden.

Voor welke informatie en kennissessies kunnen bezoekers bij jullie terecht?
We staan corporaties graag te woord over al deze onderwerpen. De diverse integraties die we al hebben met ERP-pakketten en andere bronsystemen, hoe we de diverse toepassingen snel en makkelijk kunnen implementeren, de voordelen die dat met zich meebrengt. Denk hierbij niet alleen aan snellere betalingen, maar ook aan het in real time kunnen volgen van de status van ieder betaalverzoek, het minimaliseren van overschrijvingen met fouten in bedrag of referenties, het digitaliseren van resterende papieren facturen en herinneringen en het aanbieden van andere betaalmethoden dan iDeal. Er komt veel bij kijken om al deze facetten goed in te richten en goed te houden, en die zorg nemen wij grotendeels uit handen.

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
Serrala helpt corporaties met de juiste klantinteracties rond betalen. Denk aan het onboarden van nieuwe huurders, hoe zij makkelijk digitaal een machtiging voor automatische incasso kunnen afgeven zoals op locatie of later vanuit een e-mail. Daarna volgen toepassingen als het opvolgen van mislukte of teruggedraaide incasso’s, het prolongeren van huurders die niet met automatische incasso betalen, het factureren van reparaties en andere zaken buiten de huur om, herinneringen en aanmaningen in het debiteurenproces. Daar gaat het ook over betaalgemak en geheugensteuntjes bieden voor betaalregelingen of het makkelijk nakomen van betaalbeloftes. Klantinteracties waar iedere corporatie mee te maken heeft en die je optimaal wilt inrichten voor je eigen proces én de huurder. Serrala is al jaren de specialist en marktleider in betaaloplossingen voor incassanten zoals woningcorporaties.

Serrala is op CorporatiePlein te vinden op stand 15.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: Serrala