Sigmax over wat Office 365 voor jou kan betekenen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Office 365 is een suite met veel tools. Voorbeelden zijn: Teams, SharePoint, OneNote, OneDrive en Yammer. Maar wanneer maak je gebruik van SharePoint en wanneer van Yammer? De tools binnen Office 365 hebben elk hun eigen toegevoegde waarde, maar overlappen elkaar ook qua mogelijkheden. Er bestaat dus geen simpel antwoord op de eerdere vraag. Bovendien is elke organisatie anders, met zijn eigen businessmodel, doelstellingen, bedrijfsprocessen en de manier van werken.

Office 365 is in vergelijking met eerdere updates van het bekende Office-pakket veel meer dan een reguliere verversing. Dankzij de introductie van applicaties primair gericht op samenwerking heeft de suite een enorme stap voorwaarts gezet en introduceert daarmee een andere manier van werken. Naast samenwerking is Office 365 gericht op hoge beschikbaarheid van applicaties, sterke security en mobility. Het resultaat is een prettiger werkomgeving voor professionals, passend bij een moderne manier van werken en veranderende eisen vanuit afnemers.

Wanneer gebruik je wat?
Hieronder vind je een overzicht van de tools en hoe ze het beste binnen organisaties kunnen worden benut. Dit weet ik op basis van input die ik van de deelnemers krijg tijdens de Office 365 Inspiratiesessies.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teams als vertrekpunt

In Teams komen alle tools samen. Daarmee is het dus het vertrekpunt om samen te werken. Zo vind je in Teams je eigen persoonlijke documenten in OneDrive en per team de gezamenlijke documenten in SharePoint. Daarnaast zijn de functionaliteiten van Skype for Business beschikbaar, zoals chatten en audio- en videobellen. Je agenda vanuit Outlook is eveneens zichtbaar waarbij je zelfs een planning assistent ter beschikking hebt om een vergadering te plannen. En als laatste; alle overige tools binnen Office 365 (en externe tools) kun je per team beschikbaar stellen. Denk bijvoorbeeld aan OneNote of Planner. Lees meer over Teams in mijn blog.

Interactie tussen teams
Werken doen we niet langer alleen. Marketing, R&D, finance, sales, support en andere afdelingen hebben met elkaar interactie en komen samen tot resultaat. Medewerkers zullen niet iedere beschikbare tool binnen Office 365 gebruiken, wel hebben ze de mogelijkheid altijd de laatste versie van gewenste applicaties te gebruiken.

Slimmer werken met Office 365, waar begin ik?
Overstappen op Office 365 betekent een andere manier van werken. Ervaar hoe Office 365 je in het dagelijkse werk verder helpt. Bezoek mijn Inspiratiesessies en ontdek te voordelen voor jou en je organisatie.

Bron: Sigmax | Foto: Sigmax