CorporatieGids Magazine

MAART 2020 I 53 52 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Woonkwartier is een corporatie met ongeveer 9.500 vhe verdeeld over achttien dorpskernen in de gemeente Moerdijk, Halderberge en Steenbergen. “Ons motto daarbij is ‘altijd in de buurt’. En juist omdat ons werkgebied uitgestrekt is, in combinatie met de kwetsbaarheid van een deel van de bewoners, zetten we in op het zichtbaar aanwezig zijn in al onze kernen. We willen op een laagdrempelige en uitnodigende wijze bereikbaar zijn. Dat betekent dat we in vrijwel alle kernen een fysieke ontmoetingsplek hebben waar we het gesprek aan kunnen gaan met de klant. Voor de bewoners die liever bellen, vinden we het belangrijk dat ze gelijk een medewerker spreken die het merendeel van hun vragen direct zelfstandig afhandelt. En daarnaast kunnen de klanten die liever zelf hun zaken regelen dat digitaal doen.” Betrokken zijn Goede klantcommunicatie gaat volgens Karin dan ook verder dan vriendelijk en respectvol omgaan met de klant. “De essentie voor mij is ‘betrokken zijn’, en dat uit zich onder andere in een goede bereikbaarheid, goed luisteren, begrip tonen voor de situatie of vraag en vooral het mee kunnen denken met hoe we de klant verder kunnen helpen. Hele kleine Als woningcorporatie wil je voldoen aan de wensen en behoeften van je huurders en deze waar mogelijk zelfs overtreffen. Hoe richt je processen zo in dat je jezelf continu kunt verbeteren? CorporatieGids Magazine sprak daarover met Karin van Spijk, Manager Frontoffice bij Woonkwartier: “Goede klantcommunicatie houdt in dat je ‘betrokken bent’.” Karin van Spijk (Woonkwartier) Communicatie actief monitoren om onszelf continu te verbeteren

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=