CorporatieGids Magazine
SEPTEMBER 2025 I 35 34 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Tijdwinst met AI: Zo doet Woningstichting Clavis dat! Ontdek hoe Woningstichting Clavis de eerste concrete stappen heeft gezet met AI! Tijdens deze sessie deelt Clavis hoe kunstmatige intelligentie nu al tijd vrijmaakt voor medewerkers. “Die tijdsinvestering is cruciaal om in 2026 succesvol een nieuw ERP-systeem te implementeren,” zegt manager Financiën & ICT Rob Boogaard. In deze sessie deelt hij de opgedane ervaringen tot nu toe, waarmee zijn verhaal een ‘AI-opener’ is voor iedere corporatie op zoek naar die eerste praktijkvoorbeelden. Laat je inspireren door hun aanpak en visie op toekomstbestendig werken! CORA in de praktijk: Zo werkt het écht! CORA is dé referentiearchitectuur die woningcorporaties helpt hun bedrijfsvoering te stroomlijnen binnen de kaders van wet- en regelgeving. Wil je grip krijgen op je ICT-huishouding? Dan kun je niet om CORA heen. Maar hoe pas je CORA concreet toe in de praktijk? In deze sessie brengen we de theorie tot leven met heldere voorbeelden en praktische inzichten. De transformatiereis van drie samenwerkende corporaties: Van strategie naar praktijk Hof Wonen, Hef Wonen, Stedelink en Clink Diensten nemen je mee in hun digitale transformatie: van strategie naar praktijk. Binnen het programma ‘DigiThuis’ werken zij intensief samen aan modernisering, procesvernieuwing en cultuurverandering. Tijdens deze sessie krijg je een eerlijke inkijk op de uitdagingen én successen die grootschalige digitale verandering met zich meebrengen. Slimmer werken met AI: praktijkvoorbeelden uit de klantenservice van de Alliantie Hoe zet je technologie in die écht iets oplevert voor huurders én medewerkers? In deze sessie neemt de Alliantie je mee in een aantal concrete toepassingen van AI binnen de klanten- service. Je krijgt te zien hoe een slimme chatbot, gekoppeld aan een interne kennisbank, zorgt voor snellere en nauw- keurigere antwoorden op huurdersvragen. Daarnaast wordt gedeeld hoe AI wordt ingezet om dagelijks honderden telefoon- gesprekken te analyseren en daar waardevolle inzichten uit te halen. Wat gaat goed? Wat kan beter? En hoe gebruikt de Alliantie die inzichten om continu te verbeteren? In deze sessie nemen Esther van Sloten, Elham Wasei en Dany Lopulalan van de Alliantie je mee in hoe AI bijdraagt aan betere dienstver- lening en een efficiëntere organisatie. Rob Boogaard Steven Burgmeijer en Jeroen Halkes Esther van Sloten, Elham Wasei en Dany Lopulalan
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=