CorporatieGids Magazine

SEPTEMBER 2025 I 41 40 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Esther van Sloten, Elham Wasei en Dany Lopulalan (de Alliantie): Chatbot Ally versnelt klantcontact en versterkt service met AI Hoe bied je als woningcorporatie snelle, betrouwbare én menselijke dienstverlening in een digitale tijd? Bij de Alliantie speelt AI inmiddels een opvallende rol in het verbeteren van klantcontact en interne processen. Met chatbot Ally als digitale assistant, slimme analyses van telefoongesprekken en een groeiend aantal toepassingen heeft de corporatie grote stappen gezet. In gesprek met CorporatieGids Magazine vertellen Manager Klantenservice Esther van Sloten, Projectleider Dany Lopulalan en Data Scientist Elham Wasei over hoe de Alliantie AI inzet om medewerkers te ontlasten, de dienstverlening te verbeteren en voorbereid te zijn op de toekomst. Op de foto: Esther van Sloten (links), Elham Wasei (midden) en Dany Lopulalan (rechts)

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=