CorporatieGids Magazine

NOVEMBER 2025 I 59 58 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Adoptie Dat de gezette stappen succesvol zijn, blijkt volgens Sandrine onder andere uit de snelle adoptie van het nieuwe huurders- portaal: “Sinds 1 oktober zijn we hiermee live en daarbij hebben we gezien dat in de eerste twee weken twaalf procent van de huurders zich heeft aangemeld. Het aanmelden is nieuw voor huurders en het kost ook voor hen tijd en geduld om eraan te wennen en ermee te werken. Het is een nieuwe, volledig digitale werkwijze om huurders 24/7 te kunnen helpen, die ook voor de toekomst nog veel ontwikkelpotentieel in zich draagt. Ook voor ons vraagt dit om een langetermijnaanpak. De oplossing is niet om dit snel te implementeren, maar juist om deze werkwijze een volwaardig, toekomstgericht onder- deel uit te laten maken van onze communicatiestrategie. We willen dit portaal daarmee steeds verder gaan uitbreiden.” Vertrouwen en betrokkenheid Terugblikkend op de laatste twee jaar noemt Gerald een belangrijke les dat de digitale transformatie niet om techniek draait, maar vooral om de mensen en hun verandervermogen: “Door medewerkers en huurders vanaf het begin mee te nemen, creëer je vertrouwen en betrokkenheid. De sleutel tot succes Foto’s: Else Loof is luisteren, durven leren, bijsturen en vooral dat het iets is van de lange adem. De digitale transformatie is allang in gang gezet en stopt niet meer. De vraag is alleen hoe je als organisatie en als individu daar invulling aan geeft.” Datagedreven werken “De komende periode gaan we verder met de doorontwikkeling van ons huurdersportaal en het aanbrengen van nieuwe functionaliteiten binnen de nieuwe systemen,” sluit Stephan af. “Daarnaast richten we ons op meer datagedreven werken via procesdashboards en de datakwaliteitsmonitor. Zo krijgen we meer zicht en grip op de kwaliteit van onze data en zien we welke data we missen en welke verbeteringen we nog aan kunnen brengen. Daarnaast kijken we naar verdere in- tegratie met externe platformen zoals een chatbotfunctio- naliteit en het steeds verbeteren van onze klantreis. Digitalisering blijft een continu proces waarin we blijven leren en verbeteren. Uiteindelijk is digitalisering nooit een doel op zich, maar een randvoorwaarde in het realiseren van maximale huurderswaarde.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=