10FORIT: De kracht van digitaal klantcontact is een slimme combinatie van mens en technologie

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Arfiticial intelligence, verdere digitalisering en optimalisatie op het gebied van communicatie zullen de komende periode centraal staan bij woningcorporaties. Hoe ga je hier als corporatie mee om en zorg je er tegelijkertijd voor dat de klant gebruik kan maken van soepele en snelle service? 10FORIT vertelt hier op 26 september meer over tijdens CorporatiePlein, en wij spraken vooraf met Marketing Manager Michelle Filbri.

Waar huurders op zoek zijn naar goede en snelle service, blijft een vriendelijke en menselijke aanpak volgens Michelle essentieel. “Emotie is en blijft belangrijk. Maar de ongebreidelde efficiency van automatisering ook. Een computer is sneller, efficiënter en betrouwbaarder dan een fysiek persoon en kunnen 24/7/365 risico’s en kansen monitoren en actueel advies geven. Ze zijn daarom in staat om de klantenservice op een preventieve en proactieve manier te ondersteunen, wat bijdraagt aan een positieve klantervaring en die begeerde emotionele betrokkenheid. 10FORIT zoekt daarbij naar de combinatie met artificial intelligence, wat wij dit jaar in onze software hebben geïntroduceerd. De kracht van digitaal klantcontact ligt wat ons betreft dan ook in een slimme combinatie van mens en technologie.”

Perfecte balans
Het vinden van de perfecte balans tussen deze twee factoren is voor veel bedrijven een grote uitdaging. Michelle: “10FORIT helpt bedrijven en organisaties om optimaal digitaal te communiceren. Dit doen we vanuit de overtuiging dat emotionele betrokkenheid van de klant én automatisering de twee sleutels zijn voor hogere klanttevredenheid en blijere werknemers.”

AI-gestuurd
“Om corporatie hierbij te ondersteunen bieden wij met EEZYCOM Voice AI een AI-gestuurde Q&A via chat en voice. Door het toepassen van machine learning kunnen vragen over een onderwerp – die op verschillende manieren worden gesteld – automatisch worden herkend en toegevoegd aan de database. Met de AI-gestuurde Q&A kunnen klanten al spraakgestuurde persoonlijke betalingsregelingen treffen, betaalgegevens opvragen én allerlei andere vragen stellen die door middel van onze applicatie EEZYCOM herkend en beantwoord worden. Daarmee is de statische lijst met opties in een keuzemenu vervangen en kan in principe elke vraag gesteld én accuraat beantwoord worden. Het voordeel hiervan is dat vragen van klanten op deze wijze snel en zorgvuldig opgelost kunnen worden en de klanttevredenheid toeneemt.”

Toekomst van communicatie
“Wij merken dat woningcorporaties soms wat huiverig zijn met betrekking tot het digitaliseren van hun communicatie, maar eenmaal geprobeerd zijn onze klanten enorm enthousiast over de mogelijkheden. Daarom bieden wij corporaties een proefperiode aan ons EEZYCOM uit te proberen. Experimenteer en ervaar zelf welke optimalisaties hiermee doorgevoerd kunnen worden. Op CorporatiePlein nodigen wij bezoekers uit op onze stand om een kennissessie bij te wonen en meer te horen over de toekomst van communicatie. Daarin vertellen we onder andere over de optimalisatie van de customer journey, artificial intelligence en bij welke stappen wij corporaties verder kunnen helpen.”

10FORIT is op CorporatiePlein te vinden op stand 58

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: 10FORIT