10FORIT: Zo wordt klantbeleving ook écht een positieve belevenis voor de huurders

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

De afgelopen maanden lijkt kunstmatige intelligentie zich te ontwikkelen in sneltreinvaart. Een technologie die veel meerwaarde kan hebben voor het klantcontact bij woningcorporaties. 10FORIT vertelt op CorporatiePlein meer over de rol van AI in haar producten, en voorafgaand aan de beurs spraken wij daar alvast over met Manager Sales en Marketing Michelle Filbri.

Wat staat centraal op jullie stand op CorporatiePlein 2023?
Op dit moment is enorm veel aan het veranderen in de wereld van technologie, mede door AI. Kunstmatige Intelligentie is iets dat wij al jaren toepassen binnen ons omnichannel communicatieplatform EEZYCOM en ook regelmatig over verteld hebben op evenementen. Waar iedereen eerst nog behoorlijk de kat uit de boom keek, wordt de technologie nu door de sector omarmd. Ondertussen is namelijk gebleken dat klanten tevreden zijn met een geautomatiseerde communicatieoplossing. Sterker nog, de klanttevredenheid neemt hierdoor toe en het ontlast medewerkers van generiek werk, waardoor het werk interessanter wordt voor hen. Aangezien er best moeilijk aan personeel te komen is, is goed werkgeverschap belangrijk. Daar helpt EEZYCOM dus ook bij.

Dit is eigenlijk ook onze boodschap op onze stand. Hoe kan technologie bijdragen aan een hogere klanttevredenheid, maar tegelijkertijd ook aan de medewerkerstevredenheid.

Voor welke informatie kunnen bezoekers bij jullie terecht?
Bezoekers zijn welkom met vragen over hoe ze de klanttevredenheid en efficiency kunnen verbeteren en de werkdruk bij medewerkers kunnen verminderen. Wij hebben de technologie hiervoor in huis en voor iedere organisatie hebben wij een geschikte oplossing. Ons EEZYCOM platform is een veelzijdige communicatieoplossing dat met behulp van AI geautomatiseerd kan communiceren. Wij leggen graag uit welke mogelijkheden dit voor de corporaties van de bezoekers biedt. Credit Management en Klantenservice afdelingen werken graag met ons samen en we lichten graag toe waarom dat zo is.

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
Woningcorporaties moeten goed kunnen communiceren met hun huurders. Wonen is een fundamenteel gegeven voor iedereen. Zonder een woning beland je in een sociaal isolement en dat wil vrijwel niemand. Bij onze organisatie staat centraal dat met wie wij ook communiceren, dit op een humane wijze gebeurt. Ook al is het technologie die communiceert, het zijn wel de medewerkers achter onze relatie en wij als 10FORIT, die aan de knoppen zitten. Zo is het mogelijk dat wij samen de huurders bij huurachterstanden, betalingsproblemen of servicegerelateerde vragen te woord staan op een wijze die aansluit bij de persoon. Qua leeftijd, qua regio maar ook qua ‘tone of voice’ en situatie.

Zo weten wij letterlijk en figuurlijk verbinding te maken, en zorgen wij ervoor dat waar er financiële problemen zijn, deze in een vroegtijdig stadium opgelost worden. En daar waar een servicevraag is, dit snel en adequaat wordt opgepakt. Zo wordt klantbeleving ook echt een positieve belevenis voor de huurders.

10FORIT is op CorporatiePlein te vinden op stand 24.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: 10FORIT