Andersom organiseert online workshop trendwatchen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Zin om anders te leren kijken, creativiteit aan te zetten of nieuwsgierigheid te prikkelen? Doe mee aan onze online workshop trendwatchen! Iedereen is futurist en probeert op basis van de huidige informatie de toekomst te voorspellen. Soms heel praktisch door op basis van de weersvoorspelling jouw activiteit van morgen te bepalen. Een andere keer meer strategisch door aandelen terug te halen als je verwacht dat de koers naar beneden gaat. Het enige zekere in beide gevallen is: ‘change is the only constant in life’.

De toekomst met zekerheid voorspellen kan niet. Wel kunnen we op een systematische manier de toekomst verkennen. Door signalen te spotten, analyseren en clusteren kunnen we patronen en waarden in de maatschappij herkennen en vertalen naar de eigen praktijk. Op deze manier kunnen we anticiperen op wat er komen gaat.

Hoe?
Hoe zorg je ervoor dat je ‘bij’ bent en blijft? En vooral: hoe zorg je dat je de ontwikkelingen omzet naar jouw unieke situatie? In onze online workshop  trendwatchen leren we je hoe je dit doet.

Programma
In drie online sessies van één uur nemen we je mee in wat trends zijn, hoe jij ze zelf kan spotten én hoe je ze kan vertalen naar jouw organisatie. Nuttig als je aan de slag gaat met het opstellen van beleid, een nieuw project start of gewoon als je anders wilt leren kijken!

Het programma is als volgt:

  • In sessie 1 leer je de basics van een trendonderzoeker. Wat zijn trends, waar vind je ze en hoe zet je ze in? Je krijgt tools aangereikt om zelf trends te gaan spotten.
  • In sessie 2 bespreken we de opbrengsten (signalen) en vertalen we deze naar trends. Wat zeggen deze signalen en hoe zorg je dat je deze signalen met elkaar verbindt tot een trend? Wat is bruikbaar? Dat werken we uit in de laatste sessie.
  • In sessie 3 vertalen we de opbrengst van de trends naar jouw organisatie of vraagstuk. Via een creatieve snelkookpan met oefeningen vanuit servicedesign thinking ontwikkel je nieuwe ideeën.

Praktisch

  • Voor wie: voor beleidsmakers en -adviseurs, strategen en young professionals
  • Wanneer: er zijn twee groepen. 16 – 23 – 30 juni van 11 tot 12 uur, 18 juni – 25 juni – 2 juli van 15.00 tot 16.00 uur
  • Prijs: € 150,- ex BTW voor drie sessies
  • Schrijf je snel in, per groep zijn er maximaal 8 deelnemers

Na deze sessies kijk jij met een andere bril naar trends én weet je ze effectief te vertalen naar jouw organisatie!

Bron: Andersom, Foto: Andersom