'Betrouwbare informatie cruciaal om klanten online te kunnen bedienen’

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Corporaties bedienen hun klanten meer en meer via het internet. Hierbij moet snel, flexibel en veilig kunnen worden ingespeeld op nieuwe inzichten en regelgeving. Betrouwbare en toegankelijke informatie is daarbij doorslaggevend. Hoe zorgt u ervoor dat uw bestuurder nog rustig slaapt? Hoe corporaties dat kunnen realiseren, staat op 21 september centraal bij Techxx Bright Answers. Een gesprek met Business Manager Wonen Henk Rakké.

Het thema tijdens CorporatiePlein is Innovatie over de grenzen heen, en op de vraag waar Henk kansen voor innovatie ziet zegt hij: "Vooral bij self service, ketenintegratie en outsourcing. Uit het oogpunt van efficiency wordt het digitaliseren van klant- en werkprocessen steeds belangrijker. Het succesvol omzetten van een gekozen webstrategie naar een dienstverleningsconcept, waar self service een belangrijke positie inneemt, is cruciaal. Betrouwbare en relevante informatie, beheerd in een document managementsysteem, voegt veel waarde toe aan het proces en helpt klanten bij het zelfstandig afhandelen van (aan)vragen en meldingen. Het naleven van Europese regelgeving ten aanzien van het delen en opslaan van gevoelige gegevens, kan daarbij worden geborgd."

Outsourcing en ketenintegratie
Het efficiënt en kostenbewust afhandelen van klantcontacten samen met klant en partners is een andere innovatie in de sector. Henk: "De corporatie voert daarbij de regie en treft maatregelen om voortgang van processen te bewaken of bij te sturen. Toegang tot specifieke proces- en klantinformatie op diverse plaatsen in de ketensamenwerking is mogelijk door de inzet van apps en portalen. Een platform zoals de AppBuilder van Techxx Bright Answers, maakt het mogelijk om snel en veilig in te spelen op nieuwe ontwikkelingen."

"Niet-sectorspecifieke processen en ondersteunende systemen zullen daarnaast steeds vaker buiten de deur worden geplaatst. Veel corporatie maken inmiddels gebruik van onderdelen binnen Office365 of hebben dit gepland te gaan doen. Het gebruik van SharePoint Online als integraal onderdeel van deze omgeving kan daarbij de basis zijn voor document management en onlinesamenwerking binnen de keten. Hoge investeringen in software en beheer is niet nodig. Door het standaardiseren van processen en uitbesteden van ICT-systemen ontstaat ruimte voor dienstverlening op maat voor kwetsbare klantgroepen."

Nieuwe oplossingen
Na de fusie tussen Techxx en Bright Answers in 2016 is het bedrijf druk bezig geweest met de ontwikkeling van nieuwe oplossingen. "Hierbij hebben we onze ervaring op het gebied van webstrategie en documentmanagement gecombineerd. Het resultaat is een totaaloplossing die klanten, medewerkers en partners een maximale online beleving biedt. Het ERP-systeem en DMS zorgen daarbij voor betrouwbare en relevante informatie."

Op 21 september vertelt het bedrijf hier meer over tijdens CorporatiePlein: "Bezoekers kunnen bij ons klant- en partnerportalen verwachten waarmee klanten, partners en medewerkers altijd en overal hun zaken online kunnen regelen. Daarnaast een betrouwbaar archief waarbij maximale controle aanwezig is bij het delen van informatie en intelligente workflows voor het automatiseren en digitaliseren van veelvoorkomende werkzaamheden."

Techxx Bright Answers is op CorporatiePlein te vinden op stand 31