Itris: Standaardiseren, digitaliseren, automatiseren en meetbaar maken van basisprocessen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Op 24 september vindt CorporatiePlein voor het eerst in de geschiedenis als hybride evenement plaats: online en op beperkte schaal offline in Expo Houten. Verreweg het grootste gedeelte van de bezoekers zal de tiende editie van CorporatiePlein online meemaken. Wat mogen ze verwachten op de virtuele beursstands en tijdens online kennissessies van de verschillende exposanten? CorporatieGids.nl ging hier alvast over in gesprek met Manager Productmanagement Dion Bonné van Itris.

“Een van onze sleutelwoorden is digitaal, maar is dat niet wat onpersoonlijk,” begint Dion. “Dat hoeft het niet te zijn! Tijdens deze coronatijd ontstaat een verandering die digitalisering meer is gaan toelaten dan eenieder had verwacht: ‘online, maar toch in verbinding’. Het opent nieuwe manieren om digitaal persoonlijke aandacht te bieden. Neem als voorbeeld onze drievoudige ViewPoint implementatie voor drie samenwerkende corporaties in de kop van Noord-Holland. Deze implementaties werden gelijktijdig en volledig digitaal succesvol afgerond. Digitaal contact met Noord-Hollandse corporaties was altijd persoonlijk en zeker niet afstandelijk.”

Persoonlijke aandacht
Digitalisering zorgt ook voor persoonlijke aandacht naar huurders, ook voor diegene die geen smartphone hebben. Dion: “Door te digitaliseren, kunnen processen namelijk worden geautomatiseerd, wat kan zorgen voor persoonlijke aandacht. Neem nou het huurincasso proces. Door te begrijpen welke doelen u nastreeft, ontstaan nieuwe samenwerkingen tussen belanghebbenden. Hierdoor kan de verwerking van betalingen volledig worden gedigitaliseerd en geautomatiseerd en wordt het huurincasso proces versneld. Op deze manier kunt u sneller en persoonlijk komen tot gepaste oplossingen met uw huurder. Meer weten? Haak aan bij onze synergiesessie ‘Itris en Rabobank slaan de handen ineen’ samen met onze partner de Rabobank.”

Juiste informatie bieden
“Het blijft fijn om door een wijk te kunnen lopen en vanuit daar alle belangrijke handelingen te kunnen verrichten. Digitalisering blijft een middel en zou niet een doel op zich moeten worden. Het biedt u echter wel mogelijkheden. Wanneer u bijvoorbeeld dat praatje maakt met een huurder, u direct zaken voor ze kunt regelen of de juiste informatie kunt bieden: alle belangrijke zaken binnen handbereik en direct geregeld. Meer weten? Haak aan bij onze synergiesessie ‘ViewPoint Onderweg: overal en snel geholpen’ samen met Bright Answers.”

Meer grip door samenwerking
“Er ontstaan steeds meer partijen die u verder kunnen helpen in de slag naar een digitale wereld,” gaat Dion verder. “Meer systemen betekent ook meer bronnen en meer data. Maar sluit deze data wel op elkaar aan? Hoe zit het met datakwaliteit? Slaan we dezelfde data meerdere malen op? Hebben we dan nog wel één bron van de waarheid? Door samenwerking en standaardisering tussen verschillende (expert)systemen, kunt u sneller handelen met altijd kloppende data. Meer weten? Haak aan bij onze synergiesessie ‘4x4: meer grip door samenwerking’ samen met onze partners Vabi, Vastware en Movin’U.”

Werken met standaarden
Tenslotte schuilt er ook een gevaar in al het digitale geweld, want digitaliseren betekent niet automatisch optimaliseren. Dion: “Meetbaar maken welke stappen in digitalisering voor uw corporatie het beste werken en ervaringen uitwisselen met diegene die u voor zijn gegaan? Als we werken met standaarden, wordt het vergelijken en optimaliseren makkelijker. Welk specifiek doel streeft u na en hoe kunnen we op basis van data, kennis en ervaring elkaar ondersteunen? Meer weten? Haak aan bij onze synergiesessie ‘Quest: alleen ga je sneller, samen kom je verder’ samen met onze partner BlueMountain.”

Aanmelden voor CorporatiePlein 2020 kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: Itris