Process Mining ontdekt de bottleneck in je fieldservice proces

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Sinds kort is ViaData Field Service trotse partner van process.science GmbH & Co. KG. Dit Duitse bedrijf is leverancier van geavanceerde process mining tools. Een nieuw fenomeen om processen in (service)organisaties snel te visualiseren en zo te kunnen verbeteren.

Met inzicht beter presteren
Als serviceorganisatie probeer je elke dag beter te presteren dan gisteren, ja toch? Inzicht in de werking van alle interne en externe processen is hiervoor absoluut noodzakelijk. Alleen dan weet je waar en hoe je iets kan verbeteren. Wat zijn de doorlooptijden? Waar zitten je eventuele bottlenecks? Hoe voorkom je dubbele processtappen (re-work)? Veel te vaak komt het nog voor dat een servicemonteur of vakman niet het juiste artikel niet bij zich heeft om een klus af te ronden? Legio voorbeelden zijn te bedenken. Het kost allemaal extra tijd en geld en gaat mogelijkerwijs ook ten koste van de klanttevredenheid. Als serviceorganisatie kun én wil je je dat niet permitteren.

Process Mining: in één oogopslag het proces in beeld
Makkelijk gezegd allemaal, maar hoe krijg je zo snel dat inzicht, het liefst visueel? Het antwoord hierop is Process Mining. Process Mining is een nieuwe, interessante en zeer efficiënte manier door alle beschikbare data te koppelen om het proces in een simpel stroomschema in beeld te krijgen. In één oogopslag zie je direct waar het proces stokt, dus waar de bottlenecks, re-work en afwijkende procesgangen zitten. Zo kun snel en effectief aan de slag om je bedrijfs- en serviceproces te optimaliseren.

Integratie met Connect-It of Connect-It 365
Het goede nieuws: process mining is eenvoudig te integreren met onze Connect-It of Connect-It 365 fieldservice oplossing. Organisaties die hier al gebruik van maken kunnen we op deze manier nog beter helpen om hun service naar een hoger niveau te tillen.

Bron: ViaData, Foto: ViaData