ViaData: huurderstevredenheid kun je inplannen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Verreweg het meeste contact tussen huurder en corporatie gaat over reparaties. Volgens ViaData hangt huurderstevredenheid voor 55 procent af van dit proces, en is het daarom essentieel dat dit goed geregeld is. Op CorporatiePlein vertelt de fieldservice-specialist meer over 'huurderstevredenheid kun je inplannen', en wij spraken daar alvast kort over met Senior Accountmanager Remko van den Bremen.

"ViaData gelooft erin dat werken aan een uitzonderlijke klantbeleving zorgt voor betrokken en loyale huurders," begint Remko. "Die zijn zuiniger op hun woning en dragen meer bij aan de leefbaarheid in hun buurt. Dat is een 'connected customer' en daarop hebben wij een gelijknamig model gebaseerd. Het is een praktische manier om gezamenlijk te komen tot de beste service voor de huurders."

"Dit model start met een Inspiratiesessie en vervolgens een Quickscan die het verschil tussen de ambitie en de werkelijkheid, aan de hand van de serviceladder, vertaalt in een roadmap. Zo wordt duidelijk wat er gedaan moet worden, binnen welke tijdsperiode en met welke middelen. Dan volgt de gezamenlijke en gefaseerde uitvoering en uiteindelijk de evaluatie. Zo wordt de corporatie van begin tot eind begeleid om uit te komen bij de beste service voor huurders."

Inspireren
"Wij hebben vijftien jaar fieldservice-ervaring en mochten meer dan 36 succesvolle implementaties doen in de corporatiesector. Zo handelen wij jaarlijks meer dan 2,4 miljoen reparatieverzoeken af. Wij zijn ons ervan bewust dat onze diensten en software enorm kunnen bijdragen aan een blije huurder. Door onze ervaring en praktische kennis zien wij daarnaast veel mogelijkheden bij corporaties om hun services nog beter af te stemmen. Op CorporatiePlein willen wij naast het connected customer model bezoekers ook inspireren zichzelf en aannemers enthousiast te maken om huurders de best mogelijke service te bieden."

ViaData is op CorporatiePlein te vinden op stand 35