Wooncompas uit Ridderkerk kiest voor NEH

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Een feestelijke stemming bij de contractondertekening op afstand. Beide partijen, Wooncompas en NEH zijn met een live videoverbinding toch samen om de start van een langdurige samenwerking te bekrachtigen. De door de wereldwinkel uit Ridderkerk gebrachte champagne smaakte heerlijk.

Het huis digitaal op orde
Peter Kranenburg, Directeur Bedrijfsvoering en Financiën van Wooncompas: “ik vind het belangrijk om het huis digitaal op orde te hebben én te houden. Ik kan wel zeggen, dat we heel gelukkig zijn, dat we er uitgekomen zijn met NEH. Een stabiele partij die ons met innovatie en open communicatie helpt bij het uitrollen van onze digitaliseringskalender en ons weet te prikkelen.”

Stabiele partij
Jan Pieter Cleveringa, Algemeen directeur bij NEH, stelt de vraag: “Wat brengt het jullie?”

Peter Kranenburg vervolgt: ”Het was een lang traject. Belangrijk voor Wooncompas is dat we een stabiele partij hebben gevonden, die ons aan de backend kant helpt. Waar we op kunnen vertrouwen en met een goede, persoonlijke communicatie. Wat ik beluister, is dat het allemaal transparant is en het ook aan de voorkant goed voor elkaar is. Stabiliteit is voor ons heel belangrijk. Daarnaast de schaalbaarheid. NEH kijkt wat er gebeurt en stelt de koers bij waar nodig, bijvoorbeeld met nieuwe producten. Ik verwacht dat we elkaar prikkelen en elkaar hierin versterken.”

Goede relatie
Arjan van Wingerden, Manager Bedrijfsvoering van Wooncompas, stelt op zijn beurt de vraag aan NEH: “Wat verwacht je van ons als de klant?”

Jan Pieter Cleveringa is helder in zijn antwoord: “Transparantie is belangrijk, zoals je al noemde en laten we vooral als partners optreden. Luisteren naar elkaar en omgaan op een persoonlijke manier om een lange termijnrelatie aan te gaan, net zoals een huwelijk. Er kan wel eens een mindere dag tussen zitten maar op de lange termijn moet je blijven investeren in je relatie en dan kom je er altijd sterker uit.

Op voorhand vertrouw je veel toe aan papier, maar moeten we elkaar vinden als het er echt toe doet!”

Alfred van den Bosch, Directeur bestuurder van Wooncompas, vult aan: “Stabiliteit van onze IT is van belang en die is uitstekend geregeld zo, net zoals de transparantie in onze samenwerking. Het vertrekpunt van vandaag is besproken, morgen zal het weer anders zijn. Ondanks dat veel woningcorporaties hetzelfde doen op hoofdlijnen, zijn er zeker verschillen. Zolang je het voortouw blijft nemen om de relatie te onderhouden, gaat het goed.”

NEH is dé kennispartner van de sector
Alfred van den Bosch haalt een quote aan: “ik las in een recent artikel: ‘De gemiddelde corporatie bestuurder is al blij als de pc werkt.’ Voegt het veel toe als ik er meer van weet? We hebben kennis in huis, maar juist een externe partij als NEH voegt hier heel veel toe. Dit huwelijk met NEH begint mooi. We zijn bewust op zoek geweest naar jullie: stabiel, betrouwbaar en ook uitdagend. Maar vooral op tijd tegen denken; terugkoppeling en advies geven. We weten wel wat we willen, we zoeken de kracht van de groep. Jullie kennis van de sector is ook voor ons heel belangrijk. Laten we onze relatie uitbouwen en investeren in een langdurige en oprechte samenwerking. IT is niet onze kernactiviteit, maar dit contract is een essentieel contract. We hebben er zin in!

Proost op een succesvolle samenwerking!”

Mede mogelijk gemaakt door NEH
Bas van der Lubbe, ICT-regisseur van Wooncompas, haakt hierop aan: “NEH is een gedegen partner, met een stuk extra, dat precies past in ons ondernemingsplan van 2024. ‘Mede mogelijk gemaakt door NEH’ klinkt héél mooi!” “Hierover wil ik binnenkort zeker verder praten met Jan Pieter bij NEH in Leusden aldus Alfred.”

Over Wooncompas Ridderkerk
Wooncompas is de grootste sociale verhuurder van Ridderkerk, Barendrecht en Albrandswaard. Ze beheren en ontwikkelen in alle wijken een mix van woningtypen in verschillende prijsklassen. Daarnaast richt Wooncompas zich in Rotterdam vooral op senioren en bijzondere doelgroepen.

De organisatie telt ongeveer 100 medewerkers. Met deze betrokken en professionele medewerkers werken zij elke dag vol energie voor hun huurders.

In de focus op hun huurder, richten ze zich onder het motto ‘go the extra (s)mile’  op de organisatie die daar dichtbij liggen. Bij werkzaamheden, die weinig resultaat hebben voor hun klanten of efficiënte bedrijfsvoering, maken ze de keuze of ze dit zelf uitvoeren of door anderen laten doen.

Bron: NEH, Foto: Wooncompas