CorporatieGids Magazine

NOVEMBER 2021 I 27 26 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Een belangrijke aanleiding voor de stap naar omnichannel- communicatie, was de wens van huurders om via WhatsApp en chat met Woonwenz te communiceren, begint Carola: “Onze huurders én andere relaties kunnen nu het kanaal kiezen dat bij hen past. Bijvoorbeeld bij een reparatieverzoek, waarbij snel een app met foto’s gestuurd kan worden. Ook is de verdergaande digitalisering aanleiding geweest om onze klantkanalen uit te breiden. Een volgende stap is mogelijk het heroverwegen van ons bereikbaarheidsmodel. Momenteel is Woonwenz alleen tijdens kantooruren bereikbaar via alle kanalen. Daarbuiten nog niet.” Huurderstevredenheid “Een belangrijk doel van Woonwenz is een hoge huurders- tevredenheid. Daarom luisteren we goed naar de wensen van onze huurders en daar doen we vervolgens echt iets mee,” vervolgt Carola. “Een uitbreiding van communicatiekanalen moet daarom ondersteunend zijn aan de tevredenheid van onze huurders. Daarnaast vinden we het belangrijk om de dingen in één keer goed te doen. En het beheer van die kanalen willen we op een zo efficiënt mogelijke wijze inrichten. Zo zijn we bij omnichannel uitgekomen.” Carola Boveé-Driessen (Woonwenz): Met toevoegen WhatsApp als communicatiekanaal voldoen we aan klantwens Woonwenz is in de regio Venlo al sinds 1907 actief in de volkshuisvesting. De toenmalige missie ‘huisvesting voor de braave maar minder bedeelde arbeider’ is nog steeds actueel. Maar de tijd heeft voor Woonwenz zeker niet stilgestaan en de bedrijfsvoering is sindsdien voortdurend gemoderniseerd. Eén van de laatste vernieuwingen betreft de ingebruikname van nieuwe omnichannelmogelijkheden voor klantcommunicatie. CorporatieGids Magazine ging hierover in gesprek met Carola Boveé-Driessen, informatiemanager bij Woonwenz.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=