CorporatieGids Magazine

66 I CORPORATIEGIDS MAGAZINE Ieder jaar implementeert de sector honderden, zo niet duizenden, nieuwe systemen en releases. Maar niet ieder project bereikt zijn beoogde resultaat. Het wordt gezien als een ICT-feestje, de business wordt niet betrokken of er wordt onvoldoende nagedacht over de toekomst. Hoe doe je dit als organisatie wel op een goede manier, zodat je beoogde doelen bereikt en investeringen in tijd en geld renderen? CorporatieGids Magazine sprak erover met Managing Partners Andrea van der Vaart en Marnix Ferwerda van Chaptr2. Jullie stellen dat corporaties bij implementaties ‘nog niet voldoende doorgedacht hebben naar de toekomst’. Waar blijkt dat uit? Tijdens de selectie van een nieuw ERP- of CRM-systeem is het belangrijk dat de corporatie weet wat de visie op klant- bediening of het toekomstige applicatielandschap is. Dit kan gebruikt worden bij de uitvraag en beoordeling. Op die manier maakt de corporatie de juiste keuze voor de lange termijn, alleen ontbreekt dit soms. Wat ook voorkomt, is dat de corporatie vergeet dat bij een nieuw systeem en functionali- Andrea van der Vaart en Marnix Ferwerda (Chaptr2): Veranderbereidheid aanpakken om ICT-projecten écht te doen slagen

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=